Sv: Hovslagaren har varit här
Jag tror faktiskt inte att dessa bilder är bedömbara för det du önskar, nämligen svar på om den är bra skodd. En sak vill jag skriva, jag läste i en annan tråd uttrycket tjop tjop. Det här måste vara ett typexempel på det.
Ha ha,, Tjopp tjopp är det inte för då uppstår blodvite vilket är värre än denna oplana verkning.
Detta skulle jag vilja kalla för Tjipp tjopp,,, och helt under all kretik för vad plant verkad hov och plant riktad sko innebär.
Ärligt talat så har jag själv vid ngt tillfälle "lyckats" med detta (fast inte fullt så illa) på en hov. Har man gjort bort sig på en hov så skärper man till sig på dom övriga tre för inte fasen vill man göra samma fel på flera hovar på samma häst.
Här har vi fördelen med varmskoning,,,, verkar man så oplant som dessa hovar är verkade så spelar det ingen roll då man "bränner ihop" allt med den varma skons anläggning..
Mitt råd är att du visar dessa bilder för din hovis (om det nu är en hovis) och ställer frågan om det verkligen ska vara "spoiler" på din hästs hovar..
Backjobb!!! Detta är inte bra och leder ofelbart till punkt tryck på bärrande från skon på dom "punkterna" skon ligger an mot bärranden.
En sak är säker,, ett gesällprov skulle aldrig denna hovis klara av med den uppvisande oplanhet.