Hovslagare???

N

Naggur

Min hovslagare jag haft sen jag började rida min häst har bara gått upp i rök! Han är verkligen skitbra men han e bara borta! Sista maj skulle han komma ut å dra av dojjorna så pållen fick gå barfota en månad medans han vilade. han dök aldrig upp:confused: Mamma ringde å skickade meddelanden, men inget svar. Så en i stallet plockade av skorna istället. Nu är det snart dax å slå på dojjorna igen och mamma har försökt få tag på han men har är fortfarande okontaktbar. flera i stallet använder sig av honom och har åxå stått och väntat å väntat de dagat dom bokat in.

Vet inte vart han tagit vägen...

Hur som helst måste jag ha tag på en ny hovslagare nu. Så nu behöver jag lite tips från er!

Obsevera att jag är VÄLDIGT noga med vem som skor min häst. Jag vill ha en duktig hovslagare. inte nån som kommer å gör de så fort som möjligt. å inte heller nån som har kort stubin å slår hästen när den inte står still, dock ska han/hon vara bestämd då min totto kan få för sig att de e skitjobbigt att stå still, så hovslagaren måste våga ryta i.

Jag har hästen i haninge.

Så! kom med förslag!!!
 
Sv: Hovslagare???

GUD VILKEN DÅLIG STIL AV DIN HOVSLAGARE! grr.. :devil: :crazy: :mad:

Hoppas att du hittar en ny.

sök på gula sidorna/eniro.

LYCKA TILL! :)
 
Sv: Hovslagare???

Vill bara påpeka att det inte alls behöver vara dålig stil.

Tänk om någon i din närhet skulle ha dött?

Du har fått veta att du har en hemsk sjukdom/ någon i din närhet har det?

Skulle du då orka ringa en massa samtal då?
Alla är inte så pass starka att dom orkar ringa runt till futtinutton hästägare och säga att man inte kan komma på ett bra tag.

Visst, man kan tycka att några samtal inte är så mycket begärt. Men om ex. någon har dött, så kan det vara svårt att lyfta telefonen i all sorg...
 
Sv: Hovslagare???

Det kan inte vara så att något hänt honom?
Allvarlig sjukdom, gått bort, någon i familjen gått bort osv osv.

Kolla det först innan du drar förhastade slutsatser....
 
Sv: Hovslagare???

förhastade slutsatser? jag har bara sagt att han gått upp i rök. Nej det har inte hänt honom nått. min plastpappa såg han några dagar efterhan skulle kommit å plockat av skorna. visst kan någon i hans närhet dött...

Anledningen att jag startade denna tråd är för om jag kollar på hovslagarlistan så vet ju inte jag hur personen är. bara att den är hovslagare... jag vill ha tips sv er. så jag vet om personen är bra eller inte.
 
Sv: Hovslagare???

Jag tycker som någon annan här, går in på hovslagarföreningens hemsida och leta upp någon nära dig.

Sen ringer ni till den tänka hovisen, frågar om hans erfarenheter osv och ber om att få någon form av referens; Ex. en kund som ni kan ta kontakt med och fråga vad dom tycker om han/hon.
 
Sv: Hovslagare???

jo de e ju en idé. Jag har skrivit pm till Freyr här på buke. Hon är framgångsrik inom islandshäst och bor nära mig. får se om hon har nån hovis till mig=)
 
Sv: Hovslagare???

Det framkom aldrig i ditt första inlägg att han hade varit synlig efter att inte kommit till dig.......
 
Sv: Hovslagare???

Nej. jag tyckte inte det var viktigt då jag bara var ute efter förslag på nya hovslagare
 
Sv: Hovslagare???

Du står möjligtvis inte i sörmland/sthlm? Finns en hovslagare de trakterna som är duktig men brukar få "nervsammanbrott" då och då pga stress och går då upp i rök. är tillbaka efter ca 2 mån. Har haft den hovslagaren i från å till i flera år, men har nu tröttnat och hittat en MKT servicemedveten hovslagare. Haft honom i 2 år och han har ALDRIG varit sen(dock blir hans barn sjuka ibland, men sånt får man ta). Han lämnar tom en lapp om hans semestertider(dock kan han komma ut ändå om det är akut). Har aldrig varit med om en sådan ordentlig hovslagare. De flesta jag stött på tidigare kommer och går som de vill och är alltid sena.
 
Sv: Hovslagare???

Emilia, hon skrev faktiskt lite högre upp att hon bor i Haninge, dvs. nära oss ;) Så det kan kanske stämma att det är samma hovslagare ni menar :)
 
Sv: Hovslagare???

Japp, jag har hästen i haninge. Hovslagaren har en stor brun hund med rynkor=) e de samma? Va e de för någon ni använder då?
 
Sv: Hovslagare???

Vaddå dålig still, hovslagaren kan faktiskt ligga på sjukhus eller fått stress relaterad sjukdom så han måste ta det lungt. Då bör man inte sitta å ringa runt å ha stress över sådana saker heller om man vill bli frisk.

Nu får du ta å vara snäll här å sluta vara så elak.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 079
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
5 309
Senast: exotic
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 378
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp