hovslagare

Messy

Trådstartare
lite frågor...

1. kommer er hovsl. i tid

2. tycker ni att man ska få rabatt om hovis kommer 30min-1h (eller mer) sent?

3. Ingår tappskogaranti

4. betalar ni resekostnad?

Sv: hovslagare

1. Alltid i tid, eller för tidig

2. Nej

3. Ja

4. Ja

:)

Ja. Alltsom oftast i alla fall. Ibland även tidigare än vi bestämt.

Det beror väl lite på orsaken till förseningen, det kan ju ha hänt nåt som fördröjt hovis. Om det däremot hade hänt upprepade gånger att hovis "glömde" eller "inte hade tid" så hade jag bytt hovslagare istället för att kräva rabatt.

3. Ingår tappskogaranti
Min hovis har tappskogaranti.

Inte separat, det ingår i priset.

1. kommer er hovsl. i tid?

Ja, man kan ställa klockan efter honom!!

Hade hovis alltid kommit sent hade jag nog bytt, finns inget mer frustrerande än att sitta o vänta varje gång! Rabatt? Ja, varför inte, min tid kostar också pengar.

3. Ingår tappskogaranti?

Ja

Nej, ingår i priset

lite frågor...

Ja, är han försenad får jag ett sms.

Njae, det kan ju ha hänt nått på vägen eller hos kunden innan. Är det ofta återkommande så hade jag övervägt att byta hovis.

3. Ingår tappskogaranti

Mjo, tror det iaf. :p

Finns inte specificerat på fakturan så antar att det ingår i priset.

Ibland kommer han i tid, ibland kommer han några timmar tidigt, ibland kommer han några timmar sent, ibland kommer han inte alls.

nej

3. Ingår tappskogaranti
har inte haft några tappskor

nej

lite frågor...

Ja, om inte (vilket sällan händer) skickas ett sms

Nä, om det skulle hända ofta skulle man kanske kräva det...
3. Ingår tappskogaranti
Ja

Ingår i priset

Ja, eller oftast kommer han tidigare än han sagt. Enstaka gånger om något oförutsett händer blir han sen, händer kanske MAX 1 gång per år. Då ringer han alltid.

Oj, faktiskt aldrig funderat på då jag inte haft problemet, men om det inte är något hovis kunnat förutse, och h*n hört av sig så nej. Jag skulle ju inte vilja att hovis, om det upptäcks en hovböld på en av mina, tycker 'nehe, nu måste jag åka för att inte bli sen till nästa' och lämna allt mitt i.

Däremot om hovis helt sonika försover sig, eller alltid är för optimistisk i sin tidsbokning är alltid är sen, så skulle jag byta ut den hovisen i och för sig, men där kan jag tycka lite goodwillrabatt är på sin plats. Men blir så hypotetiskt, skulle aldrig behålla en kroniskt sen hovis, och enstaka sena gånger kan hända ALLA. Jag blir sen till jobbet ibland med liksom.

3. Ingår tappskogaranti
Nej, och det är inget jag vill ha. MIN erf är att tappskogaranti = trångskott. Tappskor är sällan hovis fel.

Ja

lite frågor...

3. Ingår tappskogaranti

Jag kanske ska tillägga på fråga 2. om hovslagaren ALLTID kommer försent...
sms när jag redan står i stallet hjälper ju inte?!

lite frågor...

Ja.

Nej. Om min hovslagare kommer försent så beror det oftast på att det har varit besvärlig skoning tidigare under dagen.

3. Ingår tappskogaranti
Ja.

Ja.

- Ja, alltid. Oftast kommer han för tidigt...

- Jag har aldrig och skulle aldrig räkna med det...

3. Ingår tappskogaranti
- Min hovslagare kommer och slår på tappskor

- Eftersom jag betalar min hovslagare vitt och han skickar fakturor till mig så är den kostnaden inräknat i priset.

ja, annars meddelar han om han blir sen

nej
3. Ingår tappskogaranti
ja
nej

- Eftersom jag betalar min hovslagare vitt och han skickar fakturor till mig så är den kostnaden inräknat i priset.

Me too, men jag får ändå det separat specat. På en lördag tog han dubbelt så mycket, fast det var HAN som ändrade från vardag till lördag, inte jag!
Jag brukar säga "ta när du vill den här veckan" så bestämmer vi något...
men ständigt 30min-1h sen... börjar bli :devil: irriterad men har skitit i det just för att jag är väldigt nöjd med skoningen...
men nu börjar jag fundera... kan inte byta för då är det hej-då-forever...
Jag känner att jag har för lite kunskap på skoning å allt... frågar jag så kritiserar jag... får hela tiden påpeka att jag frågar för att LÄRA mig...
Samma när folk på jobbet har sagt vissa saker och jag frågar honom för att stämma av om vi kanske ska ändra på min häst osv, då blir det typ "men byt till dom då" osv...

funderar :crazy:

oftast kommer han för tidigt. Men han är jätteduktig på att höra av sig om tiderna ändras åt både det ena eller andra hållet

Nej

3. Ingår tappskogaranti
Det tror jag. Jag har inga skor på mina hästar.

Ja det är inräknat i priset

1. Nuwarande ja. Fast typ war 3:e gång har h*n fått förhinder och ändrar tiden per sms på morgonen samma dag. Hade h*n inte warit så smidig för öwrigt hade jag sett rött... En sammanställning aw howslagare genom tiderna: nej, förr werkade det wara lag på att howis kom sent. Någon har enwisats med att komma för tidigt, lagom kul när man stressad som 17 får rusa ut.

2. Nej. Men det är inte ok. När man arbetar med lewande warleser är det ibland swårt att awgöra tidsåtgång; den snälla ponnyn som bara skulle werkas kanske klättrar på wäggarna. Det försinkar... Men om det sätts i rutin att dyka upp för sent är det inte ok.

3. Ja

4. Nej. Men jag skulle inte protestera om howis la till den posten på fakturan.

oftast ja. Ringer nästan alltid före han kommer och säger att han kommer inom xx antal minuter så vi inte ska behöva vara i stallet så tidigt (fast det är vi nästan alltid)

Nej

3. Ingår tappskogaranti

aldrig frågat

det tror jag..

Nu dom sista åren har han kommit i tid eller ringt/sms:at om h*n blivit sen. Annat var det förr. Kom sällan i tid eller dök inte upp alls.

Kommer dom mer än en timme försent utan att höra av sig så JA. Min tid är också pengar. Den tiden som man stått och väntat kunde man varit på jobbet och tjänat dom i stället.

3. Ingår tappskogaranti

Aldrig frågat, brukar kunna slå på tappsko själv om hoven är hel.

Antar att det ingår men inte specificerat.

Vilken jobbig hovslagare du verkar ha! Svartsjuk eller?? Hota med att du kan byta till nån annan om det inte passar, verkligen en flexibel hovis det där. Jag frågar alltid, antingen om jag hört nåt nytt eller som nu när hästen haft en blödning i hoven. Frågade om sulan, hoven osv och har även påpekat att jag har en annan åsikt kring hur hovarna ska se ut. Alla hovslagare har ju gått samma utbildning men varenda en här skor olika. Så man får ta den bästa och korrigera om man vill ;)

Så gott som alltid i tid eller iaf +- 10 min. Ringer alltid när han blir sen, kan vara allt från bråkiga hästar till oväntade bilköer.

Har aldrig tänkt på det. Men det ska jag nog lägga fram nästa gång ;) Om det händer.

3. Ingår tappskogaranti

Nja. Han kommer ju och slår på den men om det kostar varierar. Har jag inga pengar på mig brukar han säga att det är gratis trots att jag kan betala nästa skoning, har jag pengar tar han en hundring :p

Ingår i priset. Han tar samma på helgerna, kom ut en söndag nyligen för hans son var sjuk så det körde ihop sig den torsdag han skulle skott mina och det var samma pris som vanligt.

Fast får man bara veta det så tycker jag det är ok.

Tyvärr växer inte hovisar på träd så man är ganska utlämnad om de inte dyker upp eller aldrig håller tiden. Hade önskat att man bara kunde ge dom fingret och ringa till en annan hovis om de konstant kommer försent.
Hade aldrig gått tillbaka till en butik med kass service om jag hade andra alternativ.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 232
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 479
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 089
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka