Myzan87
Trådstartare
Ja, då börjar jag leta hovslagare igen med tungt hjärta. Hästen som ska verkas är en liten ponny som går på lösdrift. Hittills har jag haft svårt att få tag på hovslagare så markägaren har gjort det (inget märkvärdigt eller svårt utan har faktiskt gjort det bra). Men nu känns det som att det behövs en riktig hovslagare som får titta på dom. (var man nu ska hitta honom )
Men grejer är ju den att jag inte har tillgång till stall eller en betongyta som är rak. Det enda som finns är asfalt och har man otur kör det bilar där (liten väg och kommer en bil/timme)
Så jag undrar mest på skoj hur många hovslagare skulle ha åkt ut och verkat en liten ponny på asfalten? Eller ni som har häst på liknande sätt, hur gör ni? Skulle vara intressant att veta
Men grejer är ju den att jag inte har tillgång till stall eller en betongyta som är rak. Det enda som finns är asfalt och har man otur kör det bilar där (liten väg och kommer en bil/timme)
Så jag undrar mest på skoj hur många hovslagare skulle ha åkt ut och verkat en liten ponny på asfalten? Eller ni som har häst på liknande sätt, hur gör ni? Skulle vara intressant att veta