Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är ju bara ytterligare ett trist bevis på att egofxeringens utbredning. Tänk lite längre än näsan räcker så har du svar på din fråga.
Självklart har man så torra och rena hästar som det bara är möjligt när hovslagare/veterinär eller annan person kommer och skall jobba med ens hästar.
Hur hovslagaren sköter sin redovisning och ekonomi är inte din ensak, du vet väl inte om han nolltaxerar eller inte?
Självklart är det kundens ensak. Man vill normalt sett, som samhällsmedborgare, inte bidra till ekonomisk brottslighet som drabbar hela vårt samhälle. Därför begär man kvitto och om man misstänker att det bedrivs omfattande oredovisad verksamhet anmäler man till myndigheter. Det är allas vårt ansvar.
Jupp, så kan det vara, men det var inte det tråden handlade om, men att du skulle missa ett tillfälle att moralpredika är väl ingen förvånad över..![]()
kl
fått ryggen pajjad av en stor kluns
läs gärna igenom denna länken
http://www.equerry.se/att/Hovslagaresakerhet.pdf
det är faktiskt väldigt ofta det handlar om hovslagarens säkerhet och arbetsmiljö.
moralpredika?
Moral är någonting subjektivt. Jag pratar om mer hårda saker som lagbrott vilket var det som beskrevs i tråden.
Jag påpekade bara att det är solklart att hovslagarens redovisning angår kunden - förhoppningsvis är det ganska få av oss som vill medverka till grova ekobrott.
moralpredika?
Jag påpekade bara att det är solklart att hovslagarens redovisning angår kunden - förhoppningsvis är det ganska få av oss som vill medverka till grova ekobrott.
Vilket givetvis är ditt val. Att inte kolla upp.
Men för mig är det självklart att det är kundens ensak också. Många vill inte stödja ekobrott, även om det finns sådana som du också, som inte bryr sig om våra gemensamma samhällsfunktioner. Nu vill jag inte kapa mer av tråden, men jag hoppas att du inte är en av dem som sedan sitter vid fikabordet på jobbet och gnäller över dåliga resurser i skola, vård och omsorg.
Vet du det själv? En olycksfallsförsäkring som skyddar hovslagaren är hans sak att införskaffa, inte TS problem. Ev skada på hästen går på hästens försäkring, hovslagarens ansvarsförsäkring skyddar hovslagaren, inte hästen! Försäkringsbolaget gör ingen skillnad på om hovis skor svart eller inte, det kan dock spela roll om man som hästägare använder en utbildad hovis eller en självlärd. Skattemyndigheten däremot kan ställa till en hel del problem för dem bägge.Du är arbetsgivaren, vet du vad som gäller om din "svarta" hovslagare skadar sig eller din häst?