Hovslagare-rykten och skitprat

lakrits

Trådstartare
Jag blir galen på det här med hovslagare....

Jag är kunnig så jag vet hur en häshov ska se ut och inte ska se ut i stora drag,,alltså allmänna kunskaper men när det gäller vinklar osv är jag helt väck.

Och så det här med hovslagare.....Finns det någon hovslagare i vårat avlånga land som inte har något slags rykte om sig?
Vem man än pratar hovslagare med så är det alltid någon som har något negativt att säga "den trångskor, den har verkat fel och hästar fått avlivas, den gör si och så".

Ska man själv läsa på/utbilda sig för att veta om han/hon gör rätt eller är bra?
Tar jag ut vetrinären så litar jag ju på att dom vet vad dom gör.
Förstår ni vad jag menar?

Är det så här hos alla är det bara här i mina trakter?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 822
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar