Hovslagare problem

diddl

Trådstartare
Hur skulle ni ha gjort detta fall?????????????????

Ponnyn har varit svår att sko bak för ca 3 år sedan med mycket förtroende och lirkande så har det gåt att sko bak och är inga problem nu alls.
Så hände det något ponnyn ville ställa ner benet och hovslagaren vara helt galen och tog sin trä klubba och slog honom 4 gånger i magen med all kraft jag tror att han spräkte ett reben för det gick inte att dra sadelgjorden på flera månader efteråt.
Nu står ponnyn och skakar något fruktansvärt när han kommer och han är svår att få ur boxen.:cry: :cry: :cry: :cry:
 
Sv: Hovslagare problem

Jag hade bett den hovslagaren att fara och flyga!:mad:

Byt hovslagare!

Vad sjutton tänkte han på?
 
Sv: Hovslagare problem

Anmält honom omgående och bett honom o aldrig komma tillbaka igen.
 
Sv: Hovslagare problem

Hur skulle ni ha gjort detta fall?????????????????

Ponnyn har varit svår att sko bak för ca 3 år sedan med mycket förtroende och lirkande så har det gåt att sko bak och är inga problem nu alls.
Så hände det något ponnyn ville ställa ner benet och hovslagaren vara helt galen och tog sin trä klubba och slog honom 4 gånger i magen med all kraft jag tror att han spräkte ett reben för det gick inte att dra sadelgjorden på flera månader efteråt.
Nu står ponnyn och skakar något fruktansvärt när han kommer och han är svår att få ur boxen.:cry: :cry: :cry: :cry:



det är väl inte så konstigt... byt hovslagare.. jag hade nog till och med anmält honom för djurmisshandel......

hur har han mage å göra nått sådant???
 
Sv: Hovslagare problem

Jag vart så chokad så jag kom inte för mig att säga någo då.:crazy:

Har ringt honom och medelat att jag har bytt hovslagare och han ville veta varför:crazy:
Och karn i andra änden tallar då om att han inte har slagit mina hästar utan man måste sätta sig i respekt hos hästen:crazy:
genom att slå den :confused:
 
Sv: Hovslagare problem

Jag hade omgående bytt hovslagare! Visste han om att hästen varit svårskodd innan? För då tycker jag nästan att det är ännu värre.
Det finns betydligt bättre sätt "att sätta sig i respekt"- vad sägs om ömsedidig respekt....:smirk:
 
Sv: Hovslagare problem

Hovslagaren var mycke medvetet om att han var svårskod bak.
För han har varit med från start för 3 årsedan.

Tuvär är det inte lätt att byta hovslagare för dom växer inte på trän.
 
Sv: Hovslagare problem

Hovslagaren var mycke medvetet om att han var svårskod bak.
För han har varit med från start för 3 årsedan.

Tuvär är det inte lätt att byta hovslagare för dom växer inte på trän.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har en häst som jag har haft sedan april detta året. Han är åtta år och jag köpte honom från en hästförsäljare så vet tyvärr inte vad...
Svar
16
· Visningar
4 598
Senast: mollyphlox
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 291
Senast: Jealle
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 258
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 809
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp