bettysmatte

Trådstartare
Min häst har varit lite hovöm på grusväg sedan jag köpte henne (ca 1 år sedan), men blivit ännu mer nu efter fånganfallet (3/7). Jag vill ju kunna börja skritta igång henne, men tycker det är så trist att hon ömmar när jag rider henne. I skogen ömmar hon inte, men det finns nästan ingen skog kvar att rida i efter stormen (ris och skit överallt). Hon är skodd, och jag antar att sulor kunde vara ett alternativ. Jag har dock sett vad jag tror är LITE röta på ena fram, och vill ju inte lägga på sulor då. Vad har jag för andra alternativ? Barfota bootsen som finns, kan de användas på en skodd häst också :confused: ?

Tips, tack!!

Sv: Hovöm

Jag har inte hängt med i dina trådar, men är din häst röntgad efter fånganfallet? Det kan ju vara hovbensrotation då din häst verkar ömma på vissa underlag.

Sv: Hovöm

Jag skulle kolla hovarna per röntgen snarast! Om inte annat såvill din hovslagare kolla plåtarna så han/hon vet hur mycket roterade dem är, itfall de är det.

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: jemeni
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: Miingla
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 676
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar