Hovledsinflammation

Hon verkade inte lika orolig över pålagringen om jag inte fattat helt fel, eller den var inte lika akut. Men om hältan skulle komma tillbaka när han är igångsatt så ville hon att vi skulle komma tillbaka och eventuellt göra något mer åt det. Det viktigaste nu verkade vara osteiten för att den tar 3-4 månader att läka helt. Jag tror hon framförallt tyckte det var lite konstigt att dom missat pålagringen och eventuellt hovbölden när dom röntgade och ultraljudade just det området i somras. Hovbenet visar också förändring. Trots allt så tog dom 9000 kr för en timmas jobb, så då hade också jag hoppats på att dom skulle kunnat hitta i alla fall en pålagring som han ju haft ett tag.
Om du tror att de har missat så kan du ju be dem skicka bilderna till andra veterinären, men det är ju inte alls säkert att det fanns/syntes då. Mkt kan hända över tid.

Om du tror att de har missat så kan du ju be dem skicka bilderna till andra veterinären, men det är ju inte alls säkert att det fanns/syntes då. Mkt kan hända över tid.
De tog för få bilder och fel vinklar. Nya veteriären har redan titta på dom.

Dom tog alltså 9000 kr för att göra hel omfattande röntgen av kotan och hoven höger fram och även ultaljuda och resultat var 2 bilder på röntgen..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 020
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
613
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama