hovbensrotation

V

vigmir

Det kanske är en dum fråga men kan man värma ur hältan om hästen har en hovbensrotation

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hovbensrotation

Nej det kan man inte.
Om läget är under akut del ska hästen stå stilla alltså om hästen just har fått rotationen.
När hästen har tillfrisknat kan den börja röra på sig och detta kan läka så man får en frisk häst men det tar lång tid, kontakta hellre veterinär och rådfråga denne om hur du ska göra.
Det är säkrare än att fråga på denna sajten!

Sv: hovbensrotation

ok! låter som jag kan sluta oroa mig för det. Vet kommer idag. Det är antagligen som han trodde,en inflammation i sulan eftersom hältan värms ur. Nä det det är klart att man ska fråga en vet först men det var bara en tanke som slog mig när jag satt vid datorn och var nervös

Liknande trådar

Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Missemus
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
697
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
497
Senast: iNHALE
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur