Croquis

Trådstartare
Fantstiskt fin hingst! Vet någon hur avkommorna blivit? Motsvarande han förväntningarna eller hur var det egentligen?

Sv: Hotline

Vi fick ett sto föl e. Hotline i mitt stall förra veckan (ej min ) Litet brunt sto utan tecken. Bilderna är tagna innan hon va 24 h.

019-1.jpg

003.jpg

009.jpg

På det danska Heste-nettet (http://www.heste-nettet.dk/) som är som Bukefalos finns hur mycket som helst att läsa om Hotline och vad han ger. På varmblod.dk hittar du siffror från hans bruksprov samt fölutvärdering.

Jag har sett Hotline, men knappt någon avkomma. Min uppfattning är att han är mycket stor och inte fullt så ädel som jag hade trott, varför stoet nog helst ska vara av nättare slag. Han rör sig väldigt bra, men jag tycker nog inte att han är riktigt så bra som alla hans höga poäng antyder. Jag skulle vilja ha lite rappare bakben...

Jag träffade en norsk tjej i vintras som hade betäckt sitt St Georg-sto med Hotline och väntar föl nu i vår (har säkert redan fått).
Anledningen att jag berättar det här är att hon har jobbat på Blue Hors och jag förmodar att han av någon anledning "stack ut" bland de fina hingstar som finns där som gjorde att valet föll på just Hotline.

Inte mycket till inlägg, men någon liten kommentar i alla fall.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 018
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V