Hotell i Stockholm

pepp

Trådstartare
Jag och pojkvännen tänkte ta en weekend till Stockholm i Oktober nån gång (fredag-måndag) och kommer bo hos min syster.

Tänkte dock att man skulle kolla upp nåt hotell den sista natten mellan söndag-måndag för att få lite ensamtid :)

Det ska vara sköna sängar, god hotellfrukost och ligga hyfsat centralt. Och ett rimlig pris (vad det nu är ;) )

Min lägenhet uppfyller alla kriterier utom frukost. Men kompenserar med att jag har onaturligt stora mängder vin/sprit hemma ;) Plus att jag bor i samma hus som en restaurang med take away höhö

Sorry jag är så jävla utarbetad :p

Men seriöst vill ni bo på ngt fancy eller enkelt? Gammal stil eller mer modernt?

Hade jag en natt hade jag tagit in på Grand Hotel! Deras frulle är som ett galet julbord, ni behöver inte käka på nån vecka sen ;)

@tornblomma
:D

Vi är inte superfancy av oss så nåt enkelt hade nog funkat... ska kolla upp grand hotel, hade ju varit kul att lyxa till det lite som omväxling (om min lön tillåter det... hrm)

Men seriöst vill ni bo på ngt fancy eller enkelt? Gammal stil eller mer modernt?

Hade jag en natt hade jag tagit in på Grand Hotel! Deras frulle är som ett galet julbord, ni behöver inte käka på nån vecka sen ;)

3700 kr/natt :nailbiting: nä det får nog vara. Haha. Tänker mer under 1000 kr... vill ju ha råd att shoppa också :D

Scandic Hasselbacken! :) Ligger på Djurgården och är supermysigt med god frukost. De har även en brunch som är fantastisk, men den kostar nog extra.

Halva priset mot Grand Hotels billigaste rum är det iallafall.. ;)

3700 kr/natt :nailbiting: nä det får nog vara. Haha. Tänker mer under 1000 kr... vill ju ha råd att shoppa också :D

Men betänk att du kan kan skippa julafton då med tanke på frukosten! ;)

Finns ett gäng mysiga hotell i gamla stan också! Lady Hamilton var mysigt förr iaf (länge sen jag var där)! Kolla det!

Jag å sambon har checkat in på Sheraton ett par gånger när vi velat ha det lite extra lyx (bor i Sthlm).
De har fina rum, utsikt och frullen är åååååååååååååh

Jag har inte bott där själv (men ska göra snart) och har alltså ingen koll på sängar eller frukost, men Comfort Hotel på Kungsbron är i alla fall billigt. Ligger precis vid Cityterminalen och min bokning gick på 680:- för en natt.

Då kanske inte jag ska tipsa om Grand Central heller, har inte möjlighet att kolla deras priser nu och kan såklart inte heller dra mig till minnes vad vi betalade vid vår vistelse. förvisso 4 nätter. Men det ligger som man hör på namnet nära kollektivtrafik och det bästa är deras frukost. Oh lord! De de inte har av den buffén..det finns nog inte ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 177
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 256
Senast: ameo
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 898
Fritid Min sambo fyller jämnt och jag skulle vilja ta med honom på en weekend någonstans i vårt avlånga land. Jag tänker mig september, och jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 836
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar