Bra tips, tack! Ska absolut spana in det!
Jag har varit där flera ggr, dock ej sovit över. Men det är ett ställe jag ofta besöker för lite SPA och Afternoon Tea tex när familjen kommer söderöver och hälsar på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra tips, tack! Ska absolut spana in det!
Det är toppen! Varit jättenöjd med både mat och spa, rum osv där.
Både Torekov och Mossbylund ska vara trevliga har jag hört, och åtminstone det senare ligger ju om inte i så åtminstone väääldigt nära Österlen. Ystad Saltsjöbad är väldigt fint, men extremt överprisat om du frågar mig.
Ystad Saltsjöbad är väldigt fint, men extremt överprisat om du frågar mig.
Har du någon erfarenhet av Villa Strandvägen? Funderar på deras paket med 5-rätters, övernattning 2 nätter, frukost och så får man inträde på Ystad Saltsjöbad också. Verkar vara samma ägare?
Villa Strandvägen ligger liksom på YSB anläggningsområde, fast i en egen villa och inte i byggnaden med spaet. Men det är absolut samma ägare, skillnaden är att det är en egen matsal och rummen är inne i villan.
Är det en gång 5-rättsmiddagen eller är det för båda dagarna? Ingår inga behandlingar i priset?Tack, det är lite så jag förstod det! Tycker det ser väldigt trevligt ut. De tar 7180:- för ett paket där man får övernattning 2 nätter, frukost, tillgång till deras egen pool, inträde på Saltsjöbadet, 5-rätters och cote du bouef (så jag gissar ytterligare en måltid utöver 5-rätters?). Vad tror ni, värt det eller överpris?
Voeux 7180 kr gäller det för en person? För isåfall är det överpris!
Edit: på deras hemsida står det att det kostar 1445 kr/person
Allt detta ingår:
- Ett av våra 7 mysiga rum
- 5-rätters middag
- Lido Club & Spa
- Lantlig frukost
Det är inte så dyrt.
Det låter så någon köttigare middagsmåltid (finns säkert veg alternativ med, de såg ut att ha bra mat om man enbart går på hemsidainfon). Så ja alltsom allt helt ok prisDet är för 2 personer 3590:- per person för 2 nätter alltså 1795:- per person/natt. Ink spa och 5-rätters då. Sen står det ju cote du bouef också vilket är en köttbit, så det måste ju vara ytterligare en måltid då? Inte alls så dyrt allt som allt kan jag tycka.
Det låter så någon köttigare middagsmåltid (finns säkert veg alternativ med, de såg ut att ha bra mat om man enbart går på hemsidainfon). Så ja alltsom allt helt ok pris
Har däremot inte själv varit där utan på andra ställen. Men kollar runt efter kortare sparesa till sensommaren, detta såg väldigt trevligt ut
Hooks Herrgård utanför Jönköping är jättefint
Ett annat mysigt ställe är Ästad Vingård, som ligger inåt landet från Varberg/Falkenberg sett.