fettso
Trådstartare
Vad ska jag göra??Oskar har ju fått två omgångar med medicin som ej hjälpt,han hostar fortfarande.
Han blev nog lite bättre i början av "kurerna" men sedan har dett gått tillbaka till utgångsläget.
Han har fått en omgång Ventipulmin av distriktsvet utan ngn undersökning han endast lyssnade lite på honom.
Efter det åkte jag med honom till djursjukhuset(halland)fick ngn slags AT-läkare bland veterinärer(ung tjej)som var tvungen att ha en andra åsikt på allt hon såg.
Hon sa att han hade slem i luftrören men inte så mkt som en hosthäst brukar ha,jag frågade då henne om det inte kunde bero på att han precis gått på ventipulmin 2 veckor.
Men neeej hon såg inget sambandfast jag tyckte det var uppenbart.
Hon hittade också ett "hål" i luftrören som hon kikade närmare på, hålet ledde ingenstans utan var som en inbuktning, båda veterinärerna sa att "det har vi aldrig sett förut" men "det är nog inget farligt,det har han nog inte ont av".
Han fick 2 veckors kur med slemlösande.(Blev ej bättre)
Jag är ingen veterinär men jag kan tänka mig att mkt slem och skit fastnar i det hålet!!
Hans hosta blir iaf inte bättre,men inte sämre heller.
Han hostar inte när han rids, endast i hagen.
Han andas ansträngt när han får jobba ibland.
Funderar på att ringa Helsingborg istället är trött på Slöinge
Han blev ju dålig i Mars(April), inget foderbyte var inblandat.
Ströet i lösdriften var samma hela vintern.
Han blev inte bättre när dom gick ute dygnet runt, han har insektsproblem....
Han blev nog lite bättre i början av "kurerna" men sedan har dett gått tillbaka till utgångsläget.
Han har fått en omgång Ventipulmin av distriktsvet utan ngn undersökning han endast lyssnade lite på honom.
Efter det åkte jag med honom till djursjukhuset(halland)fick ngn slags AT-läkare bland veterinärer(ung tjej)som var tvungen att ha en andra åsikt på allt hon såg.
Hon sa att han hade slem i luftrören men inte så mkt som en hosthäst brukar ha,jag frågade då henne om det inte kunde bero på att han precis gått på ventipulmin 2 veckor.
Men neeej hon såg inget sambandfast jag tyckte det var uppenbart.
Hon hittade också ett "hål" i luftrören som hon kikade närmare på, hålet ledde ingenstans utan var som en inbuktning, båda veterinärerna sa att "det har vi aldrig sett förut" men "det är nog inget farligt,det har han nog inte ont av".
Han fick 2 veckors kur med slemlösande.(Blev ej bättre)
Jag är ingen veterinär men jag kan tänka mig att mkt slem och skit fastnar i det hålet!!
Hans hosta blir iaf inte bättre,men inte sämre heller.
Han hostar inte när han rids, endast i hagen.
Han andas ansträngt när han får jobba ibland.
Funderar på att ringa Helsingborg istället är trött på Slöinge
Han blev ju dålig i Mars(April), inget foderbyte var inblandat.
Ströet i lösdriften var samma hela vintern.
Han blev inte bättre när dom gick ute dygnet runt, han har insektsproblem....