Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Duktigt att redan börjat gå!Nu kommer de första stegen Fem steg är rekordet hittills, sen trillar hon. Hon liksom kastar sig fram och har alldeles för bråttom (som i allt annat). Men hon lär sig väl snart. Nio månader har vi hunnit fira också och hon har fått sitt första hårspänne Sötare än socker.
Visa bifogad fil 54457
Hoppas det händer här med snart! Här ammas det var tredje timme och har varit morgon kl 04 de senaste veckorna.Han har dock sovit två hela nätter (peppar peppar). Från 19-05 för några dagar sedan och 18.30-04 imorse, åt och somnade om till 06.30 This mama är en ny människa idag
Liam vaknade 04 ett tag, men efter att senaste utvecklingssprånget tog slut så har det blivit bättre. Nu tar han oftast morgon vid 05Hoppas det händer här med snart! Här ammas det var tredje timme och har varit morgon kl 04 de senaste veckorna.
Här hemma handlar det mest om att sysselsätta storasyster så det blir en hel del utflykter.Hur går det för alla höstbebisar och föräldrar? Vad hittar ni på nu under sommaren?
K blir 9 månader idag, tänk att min bebis är så stor redan Hon står riktigt bra på egen hand så länge hon håller fokus, och det är mycket promenad längsmed möbler. Hon är extremt mammig, det är inte lika kul. Men det blir väl bättre framöver hoppas jag!
Vi övar på läggning i egen säng och lyckades faktiskt lägga ner henne tre kvällar i rad men sen bröts sviten På dagarna går det bättre att sova själv.
Fyra tänder är framme, nummer fem och sex på väg! Vi åker iväg på lite små utflykter då och då men mest är vi hemma. Försöker hålla vattenvanan vid liv eftersom simskolan börjar igen om ett par veckor
Ja, Hugo fyller ju också nio månader idag.Hur går det för alla höstbebisar och föräldrar? Vad hittar ni på nu under sommaren?
K blir 9 månader idag, tänk att min bebis är så stor redan Hon står riktigt bra på egen hand så länge hon håller fokus, och det är mycket promenad längsmed möbler. Hon är extremt mammig, det är inte lika kul. Men det blir väl bättre framöver hoppas jag!
Vi övar på läggning i egen säng och lyckades faktiskt lägga ner henne tre kvällar i rad men sen bröts sviten På dagarna går det bättre att sova själv.
Fyra tänder är framme, nummer fem och sex på väg! Vi åker iväg på lite små utflykter då och då men mest är vi hemma. Försöker hålla vattenvanan vid liv eftersom simskolan börjar igen om ett par veckor
V sover mellan oss och när pappan går upp så bullar han upp med täcke och kuddar på sin sida. Han ligger tack och lov stilla när han sover och jag vaknar så fort fort han börjar röra på sig. Vi lämnar honom inte själv i sängen efter att han ramlade ner för ett par veckor sedan. Gick bra tack och lov, jag grät nog mer än vad han gjordeR sover i egen säng bredvid vår på nätterna. Men får ofta sova kvar med mig efter morgonamningen. Hur gör ni andra om ni har barn i sängen? Vi har lagt kuddar runt honom, men de börjar han kunna flytta på nu. Vi har ingen sängram heller, så inget som "fångar in " på någon sida.
Usch vad läbbigt att han ramlat ur sängen! Hade nog brutit ihop jag med av den händelsen.V sover mellan oss och när pappan går upp så bullar han upp med täcke och kuddar på sin sida. Han ligger tack och lov stilla när han sover och jag vaknar så fort fort han börjar röra på sig. Vi lämnar honom inte själv i sängen efter att han ramlade ner för ett par veckor sedan. Gick bra tack och lov, jag grät nog mer än vad han gjorde
Ungefär sådär var Hugo också motoriskt i den åldern. Nu kan han krypa vanligt också. Fast när det ska gå fort så räser-hasar han fortfarande.Ellie är nu 8,5 månader. Hon har nyss knäckt koden med att hasa sig runt på mage på golvet. Så nu är det en räser-bebis här hemma . Först de senaste veckorna har jag kunnat lite på att hon inte faller och slår sig i sittande (vi har stengolv...) Hon har ingen vidare balans i stående än heller men vill gärna ha hjälp att stå upp mot soffan. Känns som om hon ligger mil efter i det fysiska gentemot er andra.
Maten (och sömnen) har gått lite bakåt... Eller hon vill egentligen äta själv men har svårt att orka få i sig tillräckligt då och blir lätt förbannad när jag ska mata vilket gör att hon på nätterna börjat vakna 2 ggr för att äta ersättning ur flaska istället för 0-1 ggr. Annars sover hon gott i egen säng i sitt rum fån ca 18-20 till 5-6.30. Lätt att söva och söva om. Vaknar glad på morgonen så jag hinner ut och släppa ut hästarna innan jag plockar upp henne.
R är drygt 8 månader och kryper inte heller. Vågar heller inte lämna honom själv sittande. Ibland sitter han 5-10 minuter, men ibland tippar han rätt snabbt och utan att parerar. Tänker att det helt enkelt är olika på olika barn med takt i utveckling. Han vänder/rullar dock obehindrat och roterar runt sin egen axel liggande på mage.Ellie är nu 8,5 månader. Hon har nyss knäckt koden med att hasa sig runt på mage på golvet. Så nu är det en räser-bebis här hemma . Först de senaste veckorna har jag kunnat lite på att hon inte faller och slår sig i sittande (vi har stengolv...) Hon har ingen vidare balans i stående än heller men vill gärna ha hjälp att stå upp mot soffan. Känns som om hon ligger mil efter i det fysiska gentemot er andra.
Maten (och sömnen) har gått lite bakåt... Eller hon vill egentligen äta själv men har svårt att orka få i sig tillräckligt då och blir lätt förbannad när jag ska mata vilket gör att hon på nätterna börjat vakna 2 ggr för att äta ersättning ur flaska istället för 0-1 ggr. Annars sover hon gott i egen säng i sitt rum fån ca 18-20 till 5-6.30. Lätt att söva och söva om. Vaknar glad på morgonen så jag hinner ut och släppa ut hästarna innan jag plockar upp henne.
Ellie är nu 8,5 månader. Hon har nyss knäckt koden med att hasa sig runt på mage på golvet. Så nu är det en räser-bebis här hemma . Först de senaste veckorna har jag kunnat lite på att hon inte faller och slår sig i sittande (vi har stengolv...) Hon har ingen vidare balans i stående än heller men vill gärna ha hjälp att stå upp mot soffan. Känns som om hon ligger mil efter i det fysiska gentemot er andra.