Okej, nu behöver jag tips innan jag blir knäpp i huvudet.
Liam har så gott som alltid kunnat somna själv i sin egen säng, han har somnat om snabbt på nätterna och varit allmänt lättsam på nätterna. Detta är numera ett minne blott och jag börjar bli tokig på att få sova 4-6 timmar varje natt.
Han klarar inte av att bli lämnad ensam i sin säng utan blir ledsen, skriker och ropar mamma. På nätterna vaknar han och är ledsen, tar lång att få att somna om och är gärna vaken 1-2 timmar (inte ledsen eller pratig utan somnar bara inte om).
Har bäddat upp madrasser på golvet där jag lagt mig med honom när han inte somnat om i sängen av vaggande på 40min men han klarar inte av att samsova (somnar gärna in lätt nära mig men när han går ner i djupare sömn blir han arg/frustrerad av närheten).
Han äter sämre med mat och vissa kvällar har han fått gröt innan han läggs istället för ersättning - då har han sovit lite längre in på natten innan han vaknar. Bör jag byta ersättningen mot välling? Han är inte direkt rund i kroppen och vill inte att han ska stanna upp i viktuppgången.. Han får ersättning innan han somnar samt på natten om han inte somnat om på en stund (vill inte alltid ha).
Så, några tips?
Blev jättelångt nu men börjar känna mig rätt desperat! Han är i en utvecklingsfas och är extremt mammig, händer massor med utvecklingen osv men känner att det är något vi inte får kläm på för tillfället..