Höstföräldrar 2019

Lite uppdatering från oss. Är i vecka 38 så nu börjar det närma sig (blir kanske sist i tråden nu när alla gått om:p) Var hos BM idag och allt såg bra ut. Vi börjar också känna oss mer redo här hemma. Vi har renoverat klart allt i huset som vi ville göra innan bebis ankomst och vår lägenhet blev såld med tillträdde redan 1/11 så nu är den helt utflyttad och städad. Gör dock inget om han väntar någon vecka till så vi hinner andas ut lite också :D

Tack för alla gratulationer! :heart

Hon är så fin på alla sätt :love: Helt overkligt men ändå så självklart! Vi är kvar på BB, dels för min skull med blodtrycket men också för hennes skull eftersom det var lång tid mellan vattenavgång och födsel.

Förlossningen var kämpig och jag är heeelt slut nu då jag knappt sov på två dygn och knappt åt något på ett dygn. Så nu går tiden åt till att lära känna lilltjejen och att försöka komma ikapp med vätska, mat och sömn.

Mer utförlig förlossningsberättelse kommer vid senare tillfälle :)

September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år, 1a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland

Födda

September
9 - Jordgubblime, pojke, 4375 g 53 cm

Oktober
1 - Humla, pojke, 4602 h, 54 cm
8 - _Zacke_, flicka, 1955gram, 42,5cm
10 - Lilleknodd2, pojke, 3836g, 50cm
14 - Lovise, flicka, 3595g, 50cm
15 - Rouise, flicka 3180g, 48 cm
30 - zassoo, flicka 3795 g, 51 cm

Nu är vi hemma från BB! Lillskruttan mår fint och mitt blodtryck har gått ner till 125/85 :up: Ska äta medicin några dagar till ändå.

Vad som däremot inte går toppen är amningen, jag tycker att hon har fått bra tag tidigare men idag gör det så förbannat ont... fått små sår/blåsor på bröstvårtorna som sviiider :down: Har skickat maken att köpa amningsnapp som kanske hjälper. Har börjat smörja med purelan också. Men det är väl också en vanesak, ingen av oss har gjort det här förut :p Bara att försöka lägga henne rätt till bröstet känns som en hel vetenskap.

Nu är vi hemma från BB! Lillskruttan mår fint och mitt blodtryck har gått ner till 125/85 :up: Ska äta medicin några dagar till ändå.

Vad som däremot inte går toppen är amningen, jag tycker att hon har fått bra tag tidigare men idag gör det så förbannat ont... fått små sår/blåsor på bröstvårtorna som sviiider :down: Har skickat maken att köpa amningsnapp som kanske hjälper. Har börjat smörja med purelan också. Men det är väl också en vanesak, ingen av oss har gjort det här förut :p Bara att försöka lägga henne rätt till bröstet känns som en hel vetenskap.
Det kan vara knepigt i början! Amning är något som du och bebis behöver lära er tillsammans och kroppen behöver vänja sig vid att bebis är där och suger hela tiden.
Purelan, lufta, variera positioner och smörj med bröstmjölk (funkar mot ALLT 😁) så släpper det förhoppningsvis om några dagar.
Första veckan eller två med stora sonen gjorde det svinont varje gång vi ammade, fick bita ihop för att inte svära högt 🙄

Härligt att ni fått komma hem!❤

Det kan vara knepigt i början! Amning är något som du och bebis behöver lära er tillsammans och kroppen behöver vänja sig vid att bebis är där och suger hela tiden.
Purelan, lufta, variera positioner och smörj med bröstmjölk (funkar mot ALLT 😁) så släpper det förhoppningsvis om några dagar.
Första veckan eller två med stora sonen gjorde det svinont varje gång vi ammade, fick bita ihop för att inte svära högt 🙄

Härligt att ni fått komma hem!❤

Tack för tips! Jag märker ju att jag stressar upp mig också när det gör så ont, det lär inte hjälpa...

Smörja med bröstmjölk har jag läst överallt men det har ju inte riktigt kommit igång än, har inte ens sett nån mjölk :laugh: men hör ju att hon får i sig någonting i alla fall.

Grattis till bebisen!

Smyger in här i egenskap av amningsnörd. Det är helt normalt att få små blåsor precis i början när bröstvårtorna är ovana, det behöver inte betyda att taget är fel. Tänk på att det kan vara svårt att bli av med amningsnappen om man väl börjat, och att det kan vara svårare för bebis att suga lika effektivt.

Hoppas ni får till det bra och grattis igen till bebisen! <3

Grattis till bebisen!

Smyger in här i egenskap av amningsnörd. Det är helt normalt att få små blåsor precis i början när bröstvårtorna är ovana, det behöver inte betyda att taget är fel. Tänk på att det kan vara svårt att bli av med amningsnappen om man väl börjat, och att det kan vara svårare för bebis att suga lika effektivt.

Hoppas ni får till det bra och grattis igen till bebisen! :heart

Tack! :heart Ja, jag har läst det och tänkte först att jag skulle försöka stå ut. Men när jag nu suttit och i princip hyperventilerat och känt paniken av att det gör så ont så kändes det rätt jobbigt. Får se hur det utvecklar sig, det kanske blir lättare när mjölken rinner till mer. Hon är ju bara två dygn gammal än så länge :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
7
· Visningar
463
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka