Jag ammar inte så det är lugnt
Då så!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ammar inte så det är lugnt
Det enda man ska tänka på är att det passar ens egen familj, hur andra gör går ju i regel aldrig att kopiera helt.Generellt tycker jag det känns så himla svårt att planera föräldraledighet och typ oavsett vad man gör finns det någon som gör det smartare/bättre/inte behöver jobba så mycket
Behöver försöka släppa alla krav tror jag och sluta tänka så mycket på hur andra (med helt andra förutsättningar!) gjort.
Visst är det härligt att vara hemma med bebisHallå alla! Ja nu börjar det bli fart på bebisarna Alvar har en vecka kvar till sin 6-månadersdag och har inte listat ut krypande än men han står mycket i krypposition och gungar och han kan åla sig riktigt snabbt framåt om han är motiverad Så det är nog inte långt bort tills han kryper! Sitta däremot vet jag inte om han tänkte lära sig särskilt snart haha, han är inte alls intresserad av att sitta utan ska bara fram på mage och undersöka och leka och åla osv.
Inga tänder ännu här så jag slipper bli biten än så länge.. Jag har börjat introducera gröt till kvällen med en förhoppning om en lite mättare bebis nattetid, vi får väl se hur det går men han verkade tycka det var gott igår iaf och åt kanske 1/4 portion eller så Jag har gjort egen gröt med mixade havregryn och mixat palttunnbröd och aprikospuré till och som sagt han verkar gilla det
Annars tar vi det fortsatt lugnt med matintro då han varit ganska måttligt intresserad hittills. Mest blivit små smaksensationer här och där
Alltså denna bebis är så LJUVLIG och jag njuter verkligen av att vara hemma med honom Jag och mannen verkar ha landat i att vi byts av i november i år då bebis är nästan ett år gammal och då ska de vara hemma tillsammans i minst 6 mån.
Hur gör ni andra? När är det dags att börja jobba och ska era partners vara hemma något?
Generellt tycker jag det känns så himla svårt att planera föräldraledighet och typ oavsett vad man gör finns det någon som gör det smartare/bättre/inte behöver jobba så mycket
Behöver försöka släppa alla krav tror jag och sluta tänka så mycket på hur andra (med helt andra förutsättningar!) gjort.
Visst är det härligt att vara hemma med bebis
Jag jobbar just nu varannan helg och har hoppat in nån eftermiddag några timmar. Vi kommer tyvärr inte kunna dela på föräldraledigheten då mannen nyss startat eget och det funkar inte riktigt. Däremot kommer det finnas dagar som sonen kan vara med honom på jobbet
Tanken är att han ska skolas in på dagis i mars tidigast. Då är han 1,5 år men han kommer inte behöva gå heltid. Om det går hoppas jag det går att skjuta på inskolningen ytterligare men det får vi se. Jag vet iaf att jag inte kommer börja heltid när jag väl går tillbaka till jobbet och det känns skönt
Ja jag tycker att det fungerar bra att jobba helger. Jag ammar fortfarande en del men får pumpa lite på jobbet. Alvin har inga problem med att spendera en eller två dagar utan mig men när jag väl kommer innanför dörrarna och han ser mig så blir han helt förstörd och gråter hysteriskt och hänger fast i mig För mig har det varit lite skönt att lämna över ansvaret åt pappan så att han ”får känna på” lite hur enkelt det är att rodda en bebis, hundar, hem osv ensam speciellt eftersom vi inte kommer kunna dela på ledigheten så som jag hade önskat. Sen är det ju som du säger bra ur det perspektivet att nu klarar jag mig på att bara jobba varannan helg i princip och behöver nästan inte plocka ut nån föräldradagSå underbart!
Nej ibland funkar det ju kanske inte för en av parterna att vara hemma på heltid.. Funkar det bra för dig att gå o jobba helger? Bra sätt att dryga ut dagarna kan jag tänka mig!
Vi hoppas ju kunna vänta med förskola tills Alvar är nästan två år (skola in efter sommaren 2020) men vi får se om vi lyckas med det Beror på om vi klarar oss på så här lite pengar så länge, men vi försöker verkligen leva billigt just nu och tänker att det kan vara ok några år. Men det är långt kvar så vi får väl se
Vi plockade precis ner sängen. Storebror dök 2 ggr från sängen och vi vill undvika det denna gång....Sov lite med grabben, som generellt sover lite. Var skönt, känner mig rätt sleten
Har någon plockat ner sängen ännu? Vill helst vänta så länge som möjligt men han har börjat rulla i den och greja..
Haha jag menade att vi plockat av benen på våran säng för han sover alltid med oss@Lazy Lady jag tänkte på att ta ner botten så att spjälsängen blir djup, men såklart alla kanske inte har sån säng
Börjar bli orolig att han snart kommer ta sig ur den, precis som @Olina skrev om sitt andra barn.
Haha jag menade att vi plockat av benen på våran säng för han sover alltid med oss