Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Siri har börjat drömma mardrömmar. Eller åtminstone börjat vakna när hon gör det. Då ropar hon på oss, gråter och säger att vi glömt trolla bort monstren så häromkvällen hittade jag på en ramsa för att skrämma bort monstren, då drömmer hon om att en doktor tittade i hennes mun istället tycker så synd om henne när hon blir så rädd.
Det kan nog vara lite olika beroende på landsting. En del har vid 2,5 och andra vid 3 år verkar det somSka de till bvc vid 2,5 också? Vi har inte fått kallelse till det.
Nu har vi varit på BVC och A klarade sig bra med färdighetstestet. Hon vägde 11,8 kg och var 88 cm lång och följer sin kurva, så inga bekymmer där, även om hon ju inte är så stor. Som vanligt glömmer man ju alltid något och jag hade tänkt höra om TBE vaccin när jag ändå var där, men nu lär jag få boka det separat. Vi har funderat på att ta hela familjen pga mycket fästingar på katterna bland annat (dock ej egentligen något riskområde). Hur har ni andra gjort?
A sover hela nätter nu sedan en tid tillbaka, dock vaknat de nätter jag jobbat sista tiden. Vet inte om det var en slump eller om hon börjar bli mer medveten eftersom jag berättar när jag ska jobba och hon verkar förstå det nu.
Var på 2,5 årskontrollen idag. Gick väl ungefär som förväntat. Damen pratade inte alls. Tog även upp att vi oroar oss lite för att hon ska ha en npf-diagnos då hon är väldigt lik sin storebror när han var i den åldern.
Så nu fick vi remiss för hörselkontroll o remiss till bvc-psykologen..
Ja det är lite småjobbigt, men tycker ändå att det är bättre att de fångar upp henne redan nu om det skulle vara så att hon har en diagnos. Istället för att det ska behöva gå käpprätt i skolan/tonåren.Vad tråkigt att ni upplever problem, hoppas ni kan få hjälp och stöd med det