Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade kalas för ett par veckor sen. Jag gjorde en daimtårta och en vanlig gräddtårta typ med massa blåbär på. Ebba älskar blåbär. Inte nåt speciellt alltså, tror inte hon är så medveten än, blir nog roligare tårtor kommande år :)

Ettårskoll på BVC avklarat, med tillhörande sprutor.
Tösen växer så det knakar, 10,4 kg och 77 cm. Men huvudet är värst, nästan 49 cm :rofl:
Stora dottern har också stort huvud (precis som jag och maken), så det är väl normalt antar jag :cool:

Ett litet charmtroll :) älskar när han kikar igenom fingrarna för att se om jag är med haha :D

Ja, så söt! :love:
Ebba gör nåt liknande när hon drar en filt eller något över huvudet för att leka tittut, ibland kikar hon försiktigt vid sidan för att se att man är med, sen drar hon av filten och garvar högt :rofl:

Jag har lite svårt att bestämma mig angående dagis... Antingen skola in vid 19 månader eller knappt två år. Ibland känns det lite lockande med jobb men om vi väljer det senare alternativet får vi ju en hel sommar hemma :angel:
Hur gör ni andra?

Tanken är januari. Blir ev försenat max till mars beroende på hur det går med nytt boende. H är så intensiv nu att jag tror han kommer älska dagis.

Hans farmor har en pilatesboll som min sambo suttit på och rullat runt på på mage och lekt med H. Nu gör H likadant med sin badboll hemma :D herregud så rolig han ser ut :laugh:

Vi ska skola in i januari. Siri älskar amdra barn och öppna förskolan, så hon kommer nog stortrivas :) tack vare mina arbetstider så behöver hon inte vara där på heltid heller, vilket känns rätt bra även om det inte behöver vara något negativt.

Gräsänka i två dagar, nästan tre. Herregud, jag saknar Siri så det gör ont! Maken också, fast det går liksom inte att jämföra riktigt. Hörde henne ropa "mamma!" medan jag pratade med maken, då började jag gråta. Så nu häller jag upp ett glas vin och skärper till mig lite :up:

usch, jag är rätt bra på att koppla bort när jag är iväg men när jag kommer hem från jobbet och H är som en glad hundvalp och bara vill kramas känner jag mig som en kass mamma som "lämnar" honom.

Jag har också mycket lättare att koppla bort när jag själv är hemifrån. Då är jag ju det av en anledning samt att jag har något att göra, något att fokusera på. Värre att vara hemma själv!

Och jag har inte ens varit ifrån Ebba än, mer än för frisörbesök och tandläkaren :angel:
Tillbringade förmiddagen på jobbet igår för lite info/utbildning (Ebba var med, men sov mestadels), och kände att nä... jag vill inte jobba än på ett tag :angel:

Oj, börjar bli lite skillnad på dem nu. Siri var 76 cm och vägde 10,5 kg vid 1årskontrollen :D

@Zewz Haha oj, jag hade nog blivit knäpp om jag inte jobbat :angel: Älskar att vara med Siri men det är skönt att umgås med vuxna människor ibland. Plus att mitt jobb är så jäkla roligt så jag vill gärna vara där, vill liksom inte missa när det händer spännande grejer... ;)

Jag är lite dålig på att skriva här, men har läst ikapp lite nu. Så kul att se och läsa om alla "småttingar" och hur de utvecklas. Och grattis till alla som fyllt 1!

My har börjat gå lite smått, vingligt är det, men 5-6 steg här och där. Snart springer hon väl runt för fullt. Jag som ansåg att hon kunde vänta med gåendet tills hon är 1,5 :S
Jämfört med de flesta här inne är hon fortfarande väldigt liten, 7800 gram och typ 72 cm på 10 mån kontrollen (för 1,5 mån sen när hon var 9 mån).

Det går så fort när de växer. Funderade på det att Måns är 22,5 cm längre än när han föddes och runt 7 kg tyngre. Helt galet!

Måns står och vinglar vid allt och går utmed möbler. Ibland släpper han ena handen och vinglar så gåendes är nog inte allt för långt bort. Krypa gör han i racerfart. :D

Snart 1 år...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 925
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar