Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MM och @Flixon vi läser också böcker, helst sådana med ljudeffekter :D Vad har ni skaffat för kritor Flixon? Har själv tänkt på det och vill ha tjocka, bra grepp så hon kan hålla dem och giftfria eftersom allt förr eller senare hamnar i munnen.

Upptäcka allt som finns i hemmet är roligast just nu. Allra bäst är sådant man inte får, typ barskåpet, mammas kurslitteratur, mobil och dator...

@MM och @Flixon vi läser också böcker, helst sådana med ljudeffekter :D Vad har ni skaffat för kritor Flixon? Har själv tänkt på det och vill ha tjocka, bra grepp så hon kan hålla dem och giftfria eftersom allt förr eller senare hamnar i munnen.

Upptäcka allt som finns i hemmet är roligast just nu. Allra bäst är sådant man inte får, typ barskåpet, mammas kurslitteratur, mobil och dator...
Jag hittade en webshop där det fanns ekologiska, giftfria kritor som ska vara lättare för små barn att hålla. Svårt att förklara hur de ser ut men inte som vanliga kritor :p googla "giftfria kritor" så bör du hitta dem!

Jag hittade en webshop där det fanns ekologiska, giftfria kritor som ska vara lättare för små barn att hålla. Svårt att förklara hur de ser ut men inte som vanliga kritor :p googla "giftfria kritor" så bör du hitta dem!
Är det de som är konformade med en kula i tjocka änden, typ som en glasstrut?

Här har vi magsjukefest. Började med maken, sen kräktes jag (med Måns på armen) och inatt så kräktes Måns i sömnen. Nu är vi lite trötta, men hyfsat ok. Måns röjer i trappan. Vi är ju iväg också och kompisen vi bor hos åkte också på en släng av det hela. Rätt onajs.

H läser böcker i mängder, helst de med ljudeffekter. han älskar djur så härmar deras ljud.
sen är klossar som ska matchas i hål jättekul, även bilar som kör och leksaker där man trycker så nåt händer eller man ska stapla. han behöver även komma ut och klättra/åka rutschkana osv för att inte bli understimulerad. idag fick jag sms att han lyckades klättra ur sin tripptrallstol, hjälp.

sen den stora favoriten nu är att leka elefant :D

Haha Ponte, Siri leker björn :D de verkar rätt så lika i sin utveckling!

kl
Siri har börjat gå själv nu, hon har ju stått länge och gått längs med saker, men nu börjar hon vingla runt på egen hand. Rörelsemönster som en zombie ungefär :D

Nu har jag hunnit gå igenom tråden sen jag tog en liten paus ifrån buke i sisådär 3 månader, hur jag överlevde vet jag inte :confused: Men vi fick mer gjort hemma :laugh:

Grattis till alla som har hunnit fylla 1 år :love: och till er som köpt hus :)

Mini som inte är så mini längre fyller 1 år på lördag och året har gått för fort!
Har spenderat förmiddagen med att slå in lite paket. Det blir lite byggklossar, böcker, lite med babblarna och så måste jag in till stan imorgon igen och försöka hitta lämpliga bilar för åldern. Storebrors är jätteroliga och hon får jättegärna ha dom för mig under uppsikt men inte för honom och sen är det massa småbitar så jag ska se om jag hittar i trä. Tror jag såg på TGR med då är frågan om dom är godkända för småbarn eller om det bara är skit? Har ni tips i vilken butik jag kan hitta bilar som tål att gnagas på så mottages det tacksamt :)
Mini har redan två i trä men som inte är lika leksaksbilar som större barn leker med så helst så utseendemässigt likt en bil som möjligt med detaljerna så att säga. Plastbilar funkar också.

Hon går inte än men det är väldigt nära känns det som. Jag tror det sker inom närmsta tiden. Babblar för fullt, mer eller mindre oförståeligt :p
Älskar grönsaker, äter helst inte frukost, äter som en varg till lunch och favoritsången är imse vimse spindel. Äter fortfarande två mål mat om natten men sover hela nätterna och två pass på dagen. Hatar sockar, älskar att dansa, tar varje chans hon får att smita in i syskonens rum och leka med deras prylar. Ska alltid smaka allt man äter och frågar man om det smakar gott så nickar hon :love:
Hon kommer inte att börja på förskola än. Vi har inte ens funderat på det faktiskt. Det blir någon gång, sen, typ :p
Jag opererade min hand igen i slutet på september och så gott som all smärta är borta!
Nu är det nästa hand kvar med en operation och sen ska jag vara klar och det blir väl under våren någon gång hoppas jag.

Här är livet för en gångs skull jäkligt underbart bra på väldigt länge :)

Nu har jag hunnit gå igenom tråden sen jag tog en liten paus ifrån buke i sisådär 3 månader, hur jag överlevde vet jag inte :confused: Men vi fick mer gjort hemma :laugh:

Mini som inte är så mini längre fyller 1 år på lördag och året har gått för fort!
Har spenderat förmiddagen med att slå in lite paket. Det blir lite byggklossar, böcker, lite med babblarna och så måste jag in till stan imorgon igen och försöka hitta lämpliga bilar för åldern. Storebrors är jätteroliga och hon får jättegärna ha dom för mig under uppsikt men inte för honom och sen är det massa småbitar så jag ska se om jag hittar i trä. Tror jag såg på TGR med då är frågan om dom är godkända för småbarn eller om det bara är skit? Har ni tips i vilken butik jag kan hitta bilar som tål att gnagas på så mottages det tacksamt :)
Mini har redan två i trä men som inte är lika leksaksbilar som större barn leker med så helst så utseendemässigt likt en bil som möjligt med detaljerna så att säga. Plastbilar funkar också.

Hon går inte än men det är väldigt nära känns det som. Jag tror det sker inom närmsta tiden. Babblar för fullt, mer eller mindre oförståeligt :p
Älskar grönsaker, äter helst inte frukost, äter som en varg till lunch och favoritsången är imse vimse spindel. Äter fortfarande två mål mat om natten men sover hela nätterna och två pass på dagen. Hatar sockar, älskar att dansa, tar varje chans hon får att smita in i syskonens rum och leka med deras prylar. Ska alltid smaka allt man äter och frågar man om det smakar gott så nickar hon :love:
Hon kommer inte att börja på förskola än. Vi har inte ens funderat på det faktiskt. Det blir någon gång, sen, typ :p
Jag opererade min hand igen i slutet på september och så gott som all smärta är borta!
Nu är det nästa hand kvar med en operation och sen ska jag vara klar och det blir väl under våren någon gång hoppas jag.

Kul att se dig här igen, och härligt att allt är bra! :)

• Gilla
Reactions: MM
Vad har ni köpt/fått/önskat i ettårspresent? Kommer inte på något för har typ "allt" redan. Kläder har hon massor + vill helst köpa det själv ändå så det blir snygga kläder. Leksaker har vi massa med. Gick in på jollyroom och bara sparade några länkar som önskelista för släkten ville ha en. Men känns så onödigt att de ska köpa saker bara för att. Nu valde jag bara ut några saker snabbt som såg fina ut.
Finns det något "vettigt"/kul man borde ha?

I övrigt är allt kalas, hon började gå ganska exakt på sin 11 månaders dag. Skor går fortfarande sådär. Uggsen duger och de har ju hård sula så borde funka även ute, än så länge sitter hon i vagn ute. Och 2 tänder har hon fått. Älskar att borsta tänderna så det är ju bra, går iofs fort med så få tänder :)

I julklapp kommer Ebba få en iPad. De slåss nästan om storasysters padda nu, lugnast om de har en varsin :angel:

Och nu är vår bebis stor tjej. Hon sov i egen säng för första gången inatt. Hon gick direkt till 120-sängen underst i våningssängen. Storasyster tog det på stort allvar och lovade att ta hand om lillasyster :love:
19.30-06.20 sov hon som en stock, får väl ses som rätt lyckat :D

Vad har ni köpt/fått/önskat i ettårspresent? Kommer inte på något för har typ "allt" redan. Kläder har hon massor + vill helst köpa det själv ändå så det blir snygga kläder. Leksaker har vi massa med. Gick in på jollyroom och bara sparade några länkar som önskelista för släkten ville ha en. Men känns så onödigt att de ska köpa saker bara för att. Nu valde jag bara ut några saker snabbt som såg fina ut.

I övrigt är allt kalas, hon började gå ganska exakt på sin 11 månaders dag. Skor går fortfarande sådär. Uggsen duger och de har ju hård sula så borde funka även ute, än så länge sitter hon i vagn ute. Och 2 tänder har hon fått. Älskar att borsta tänderna så det är ju bra, går iofs fort med så få tänder :)
2 tänder?? :eek: Alltså så sjukt olika det kan vara! Min lilla har 14!! :rofl:

Kan du inte önska saker att ha till längre fram? Tex cykel, pulka, gunghäst o dyl?

Härligt att ha dig tillbaka! :love:

• Gilla
Reactions: MM
2 tänder?? :eek: Alltså så sjukt olika det kan vara! Min lilla har 14!! :rofl:

Kan du inte önska saker att ha till längre fram? Tex cykel, pulka, gunghäst o dyl?

Haha jaa två enstaka. Några på väg såg tandläkaren men det dröjer nog lite till. Ammar en del fortfarande så är glad att tänderna dröjer ;) cykel var en bra idé. Pulka tror jag redan att de köpt :)

Vad har ni köpt/fått/önskat i ettårspresent? Kommer inte på något för har typ "allt" redan. Kläder har hon masor + vill helst köpa det själv ändå så det blir snygga kläder. Leksaker har vi massa med. Gick in på jollyroom och bara sparade några länkar som önskelista för släkten ville ha en. Men känns så onödigt att de ska köpa saker bara för att. Nu valde jag bara ut några saker snabbt som såg fina ut.

Hon fick böcker, träbilar, lite kläder, massa träklossar, en sån där pryl som spelar och har sig, babblarnafigurerna, babblarnas första film, tallriksunderlägg med babblarna.

Vi har ju lite sen innan som står och väntar på henne med. Tex barnens gamla kök med alla tillbehör ska in i köket när det blir aktuellt. Gunghäst fick hon i doppresent, gåvagn fick hon förra veckan, trehjuling hittade jag en fin i våras så det behöver vi inte köpa heller och sen har vi kvar syrrans juniorsäng och alla hennes cyklar så det känns som att köpa större saker kommer inte behövas här på ett tag.

Vi är inte gjorda av pengar så hon får ärva :)

Vi önskade inte så mycket, bidrag till en bra bärstol och duplo, fick ett par pussel också och en dockvagn som hon tycker är jätterolig att köra runt med. I julklapp kommer vi nog önska oss kläder eftersom hon håller på att växa ur strl 80, sen har vi inte kommit på något bra. En gunghäst vore nog inte fel faktiskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 031
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 925
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar