Idag har mitt kontrollbehov prövats och V har fått en amerikansk "grandma". Amerikansk släktträff och vi hann knappt komma innanför dörren förrän V försvann ur min famn. Kände mig inte helt bekväm med att en, för mig, okänd dam i princip ryckte barnet ur famnen på mig, men i sammanhanget verkade det normalt så jag höll god min. V var ju nöjd. Hon vandrade nöjt fram och tillbaka mellan två famnar och efter någon timme satt hon och nickade till i en famn. Hon somnar aldrig på det sättet. "I have never met such a content baby, amazing!" Amazing håller jag verkligen med om, mitt barn brukar inte vara så nöjd med att hamna i en främlings famn. I regel vill hon känna av läget och flirta lite först. Men har sett det vid ett par tillfällen tidigare att hon fattar tycke för vissa människor vid första anblicken. Känner ni igen fenomenet?
Ja S har också fattat direkt tycke för personer han aldrig träffat förut, oftast inga problem och bli flyttad emellan olika personer heller bara han får en chans och hälsa innan.