Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Provat och blanda i någon puré hon tycker om? Det får vi göra för naturellt är INTE omtyckt. Smakar för tråkigt tror jag nu när han börjat få uppleva smaker.
Ja, det gör tyvärr ingen skillnad. Har provat med smaksatt gröt också. Men det finns ju annan mat som funkar :)

Vi bytte från vagga till spjälsäng i vecksn vilket ger H mycket mer plats. Varpå han börjat somna halv på sida/halvt på mage. Det ska vara lugnt nu att låta han göra men så förvånad jag blev, han som alltid sovit helt på rygg.

Imorgon blir A 7 mån. Det innebär även att hon varit hos oss lika lång tid som jag var gravid. :eek: Det är bara det att tiden som gravid kändes såååååå lång medans tiden sedan förlossningen har fullkomligt swischat iväg. Det är för mig fullkomligt obegripligt hur de båda perioderna kan vara lika långa.:confused:

Morgondagen firar vi med att sticka ut på den första P&R sedan förlossningen. Ska bli sååå kul!! :banana:

V har mina klarblå ögon och har svårt att tro att de kommer ändras.

Att hon ska börja krypa känns avlägset. Hon ligger alldeles för lite på mage. :o Hon tycker det är pest och pina. På rygg är hon desto rörligare. Hon tar sig framåt genom att gå upp i brygga och skjuta sig framåt. :D
Det tyckte min också förut. Antalet minuter på mage var oerhört lätträknade. Men med så mkt annat så tyckte hon helt plötsligt fr ena dagen till den andra att magläge är det bästa som finns typ. :confused: :D Det är verkligen tvära vändningar i den här babyvärlden. Det som är en självklarhet ena dagen känns fullkomligt avlägset den nästa.

Måns har börjat med pruttljud och kommit på att jag skrattar när han gör så så nu är dagarna ett enda långt "pfffrrt"- maraton. :D

Fasar lite för 5 månaderssprutan på måndag.. hoppas på ingen feber. Hur har det gått för er andra med den sprutan?

Måns har börjat med pruttljud och kommit på att jag skrattar när han gör så så nu är dagarna ett enda långt "pfffrrt"- maraton. :D

Fasar lite för 5 månaderssprutan på måndag.. hoppas på ingen feber. Hur har det gått för er andra med den sprutan?

1:a fick han lite feber utav, den andra ingen feber men lite mer gnälligare och klängigare än vanligt så han kände ju av det lite.. inget skrik den gången heller :up:

Hände ingenting efter den sprutan. Gav en Alvedon efteråt ifall att när vi kom hem från bvc. Nu fick hon den med Hepatit B, så hon ska ta en igen vid 6 månader.

Märktes ingenting på A efter den sprutan. Den första däremot blev hon trött av och sov maratonlänge.

Hej från Californien! Hade aldrig trott att det skulle vara såhär lätt att resa med bebis. V är helt fantastiskt! Möter alla människor med ett stort leende. Ibland blir hon övertrött av alla nya intryck, men hon orkar med långt mycket mer än jag trodde. Sover fantastiskt gott på natten, så föräldrarna är nöjda. Att trötta ut barnet är också ett sätt att få det att sova bra på natten. :angel:

Givetvis är resandet bebisanpassat. Vi spenderar inte alls lika mycket tid som vanligt i bilen. Bilen är dock väldigt praktisk för blöjbyten och att amma ostört. Inte heller blir det några sena middagar ute och vi undviker den värsta värmen och solen. Men mycket får V hänga med på. Selen är guld värd. Otrolig smidigt att helamma och slippa krångla med mat till henne.

Känner mig som en hönsmamma som vill skydda V från allt, inte minst sol och värme. Många här tycks inte skänka någon tanke till risker med brännskador och värmeslag. Såg en liten nyfödd plutt, i bara kortärmad body och utan solhatt, i en framåtvänd(!) vagn med solen gassande rakt på. :eek: Vet inte hur hönsig det är rimligt att vara. Vi kör i alla fall heltäckande kläder, solskyddsfaktor 50+, solhatt, solglasögon och så mycket skugga som möjligt.

Har gjort en långkörning (65mil) med bilen och imorgon ska vi åter andra hållet. Lär bli mycket babblarna. :angel:Första gången vi visade babblarna blev V förskräckt och grät. Nu blir hon upprörd om vi stänger av babblarna. She's hooked :laugh:

Ska också ta den i morgon :crazy:

Vi med, fast på tisdag kom jag på nu. Fast händer säkert inget, förra vaccinet reagerade hon inte alls på så det går säkert lika bra nu.

Har sett att bebis är lite röd i nacken, typ rödflammig under håret, typ 1-2 cm brett område. Kan det bero på torr hud? Har ju babysimmat osv och inte smörjt så mkt (eller inget om jag ska vara ärlig) med babyolja efter det så borde nog börja med det efter simmat imorgon.

Det är inte ett storkbett?

Nä, ser mer ut som när man kliat för mkt på samma ställe. Fast hon når ju inte dit så kan omöjligt ha kliat sig.

Jag trodde för övrigt länge att det hette sorkbett, såg inte riktigt logiken i det men tänkte inte mer på det. Min sambo har retat mig mängder för det..

Är det ett hudveck där? H blir lätt röd och irriterad i hudveck nu, använder kroppspuder.

Vi har varit i Göteborg över helgen och hälsat på @SaraMara. Pappan har nämligen rymt till Spanien över helgen så jag passade på att få lite avlastning.
Så jäkla go unge jag har som bara hänger på det mesta, sover bra borta och är glad och nyfiken. Hunden tyckte han var kul tills han drog henne i läppen, sen höll hon sig undan. Det är imponerande hur snabba händer H har när han vill grabba tag i nåt. Nu sitter vi på tåget hem, H sover och mamman njuter av lite lugn :love:

Idag har mitt kontrollbehov prövats och V har fått en amerikansk "grandma". Amerikansk släktträff och vi hann knappt komma innanför dörren förrän V försvann ur min famn. Kände mig inte helt bekväm med att en, för mig, okänd dam i princip ryckte barnet ur famnen på mig, men i sammanhanget verkade det normalt så jag höll god min. V var ju nöjd. Hon vandrade nöjt fram och tillbaka mellan två famnar och efter någon timme satt hon och nickade till i en famn. Hon somnar aldrig på det sättet. "I have never met such a content baby, amazing!" Amazing håller jag verkligen med om, mitt barn brukar inte vara så nöjd med att hamna i en främlings famn. I regel vill hon känna av läget och flirta lite först. Men har sett det vid ett par tillfällen tidigare att hon fattar tycke för vissa människor vid första anblicken. Känner ni igen fenomenet?

Ja min mormor har H aldrig varit rädd för. Saramara blev han förtjust i i helgen och gav henne stora hårda pussar, hans finaste ömhetsbetygelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar