Höstföräldrar 2011 del 2

Sv: Höstföräldrar 2011 del 2

Då börjar jag med att visa en bild på Theo och Lexie.
Han behöver inte känna sig ensam på filten i alla fall :D

404259_165649603538267_100002796869229_177230_91339380_n.jpg

Söta :)

Både katter och hundar verkar ju anse att det som läggs på golvet är till dem. En i mammagruppens katter har beslagtagit babygymmet :D

Härligt med en ny tråd!

Här går livet fort undan och barnen blir bara större och större! Var på bvc igår och våra 4 månaders huliganer hade växt på bra! Ida har gått om sin storebror och väger nu 6850gr och är 61,5 cm lång. Alex är ingen liten kille han heller. 6700gr tung och 61 cm lång.

De har även fått börja med små smakportioner och katrinplommon och gröt är favoriter! (speciellt ihop...) Nu har vi bestäm att det blir en ny smak i veckan nu i början så att de får vänja sig vid olika smaker. Det blir en hel del kladd nu i början! Köpte fina haklappar för att det skulle kladdas mindre, men det kladdas ännu mer då eftersom att man måste kladda med haklappen och ha den i munnen mest hela tiden. :D

Åhh, vad det ser mysigt ut med barn och djur ihop! Vår älskade katt fick ju tas bort nu i december och jag saknar att ha djur som bara den! Första gången sedan jag vad 2½ år som jag inte äger ett djur! Men vi har tingat 2 kattungar som beräknas bli till nu under våren!

Oj vad de växer :)
Även vi var på bvc igår! vår snart 10 veckors skatt ar nu 62 cm lång o väger nu 6,3!! Stooolr tjej!
vi var även på återträff med föräldrargruppen! oj vad alla växer ocj vad lika sina föräldrar de ar :)
hur mycket får era bebisar ligga på mage? min buse blir så arg då ;) gillar mer att sitta upp!

ojojoj. vad hon sov i natt! fr 00 -09! sen fr 10- 12:30 funderar på om hon e sjuk :p

Vi har också en kisse som tycker hon fick ett jättefint babygym i julklapp! :D Annars har hon mest tagit på sig rollen som barnvakt, men det klart, har man haft sjulingar själv kanske man känner sig manad.. Melker sparkar och sparkar på henne när han är vaken, men hon ska minsann ligga kvar ändå! :D

dec11-jan12076.jpg

Annars rullar det bara på här. Har fått en fantastiskt glad, snäll och pratsam liten kille! Vi var på BVC för två veckor sen, då vägde han 5690 gram och var 60 cm lång vid 2,5 månad. Snart är det dags för vaccinationer!

Sen har vi börjat på både babysim (som han älskar!) och babymassage. Roligt att ha lite att pyssla med om dagarna!

bad3.jpg

En glad badkille!

cbebb391.jpg

Åh va mysigt med babysim!
Jag har anmält oss till babymassage, det ska bli spännande!

Igår var pappa ledig från jobbet så vi åkte in till stan och lunchade.
Theo var vaken nästan hela tiden och tyckte det var roligt (hoppas jag ha ha!)

402689_167457980024096_100002796869229_180284_372661883_n.jpg

kl

Härligt med babysim! Vi börjar på vårt babysim 27 februari. Det ska bli så roligt! :)

Delar med mig av två bilder på mina ätande bebisar!

Alex
phpgzsjbq.jpg

Ida
phpoawrnx.jpg

fhttp://www.pixbox.se/pic_show_id32860576.htmlår se om jag får in denna bilden på lill tjejen nu?

Söt lillan va med sin kalufs :)

Skriver du in bildwebbadressen i fältet som dyker upp när du trycker på den lilla gula ikonen med berget (näst längst till höger ovanför textrutan) kommer bilden upp direkt i inlägget :)

Du måste använda bildens adress inte sidans. Högerklicks på bilden -> egenskaper. Kopiera bildens adress och den lägger du in i fältet för den gula ikonen.

Vad härlig hon är! Mycket hår och låånga ben ser det ut som! Men kan ju bero på att våra små är ena korta och tjocka bebisar.. ;) Hade två andra mammor med bebisar på besök igår och deras såg så långa och smala ut! Båda de andra bebisarna var beräknade till 26 september med sina små men den ena kom redan 12 september och den andra kom den 11 oktober! Trots det var de nu lika stora. Våra barn vägde lika mycket som deras men va 2-3 cm kortare. (Våra föddes 16 september men var beräknade till 18 oktober.) Det är bra kräm i ersättningen! :D

Lite bilder på oss och barnen (i alldeles för stora overaller...)

Jag och Alex
2012-01-06030.jpg

Robban och Ida
2012-01-06027.jpg

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 546
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "The show must go on", skriver arrangören bakom Falsterbo Horse Show på Facebook. Förutom att annonsera kvalstarten inför det försenade...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 900
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar