Hostar och snorar konstant

Mirre

Trådstartare
Sonen har snorat och hostat sedan nov.
Blir bättre i några dgr sedan börjar det om igen.
Det går verkligen inte över. Men han blir bättre hos pappan så det är ju något här som han då troligen är allergisk mot. Dock blir han varken bättre eller sämre på dagis.

Hostar som fasen nu i kväll igen. *suck*
Är inte sjuk alls för övrigt dock.
Vet inte om det är allergi mot katten, nåt i huset eller vad fasen det nu är.
Är så himla less på det!

Någon som har nån ide?

Sv: Hostar och snorar konstant

Min son hostade en lång period i våras blev bättre under sommaren och sen återkom det under hösten när det blev kallare. Mkt host och väldigt elak hosta - det var förkylningsastma som vi behandlade med pulmicourt och sen försvann symtomen. Dock blir han snabbt hostig om han blir förkyld nu och då får man vara snabb att börja behandla. Jag skulle nog kontakta bvc om det varit länge för hjälp med vad det kan vara och utredning för förkylning sen november lär det inte vara. Hoppas ni hittar vad som är fel!

Hmm låter som att det kan vara det.
Ska kontakta bvc igen i morgon.
Inte för att man får så mycket hjälp där direkt men ändå.
Får mest svaret " det är vanligt med många förkylningar första året på dagis"

Senast ändrad:

Ring barnkliniken istället. Det verkar vara vanligt att läkare på VC inte riktigt känner igen astma och förkylningsastma hos småbarn.

Vår ena son har förkylningsastma. Jag tvivlade själv länge på att det verkligen var astma, eftersom den inte alls liknar min astma, men jag har allergisk astma. Den funkar inte alls på samma sätt. Barnkliniken har sagt att vi ska komma dit med sonen för inhalationer, men eftersom jag ibland trott att det bara varit vanlig förkylning, har vi varit på VC några gånger. Då får vi alltid höra att det låter fint i lungorna. Men det slutar ändå alltid med att vi någon dag senare måste åka in till barnkliniken, och då konstateras astmabesvär.

Det hörs ytterst sällan något pipande i sonens andning. Dagtid är det bara lite hosta. På natten är det jättemycket hosta, och en massa olika rosslande, klickande och snarkande ljud - som om han hade en massa slem i halsen och lungorna som bara åker upp och ner.

Han har haft de här problemen varje vinter sedan han var bebis. När han var nästan tre år insåg vi dessutom att han hade polyper bakom näsan. Sedan de opererades bort sover han bättre.

Ring barnkliniken istället. Det verkar vara vanligt att läkare på VC inte riktigt känner igen astma och förkylningsastma hos småbarn.

Vår ena son har förkylningsastma. Jag tvivlade själv länge på att det verkligen var astma, eftersom den inte alls liknar min astma, men jag har allergisk astma. Den funkar inte alls på samma sätt. Barnkliniken har sagt att vi ska komma dit med sonen för inhalationer, men eftersom jag ibland trott att det bara varit vanlig förkylning, har vi varit på VC några gånger. Då får vi alltid höra att det låter fint i lungorna. Men det slutar ändå alltid med att vi någon dag senare måste åka in till barnkliniken, och då konstateras astmabesvär.

Det hörs ytterst sällan något pipande i sonens andning. Dagtid är det bara lite hosta. På natten är det jättemycket hosta, och en massa olika rosslande, klickande och snarkande ljud - som om han hade en massa slem i halsen och lungorna som bara åker upp och ner.

Han har haft de här problemen varje vinter sedan han var bebis. När han var nästan tre år insåg vi dessutom att han hade polyper bakom näsan. Sedan de opererades bort sover han bättre.

Tyvärr har vi EXAKT samma erfarenhet av bvc :( var in FLERA gånger med hostan och fick höra det är normalt osv. När vi väl fick komma upp på barn tog det en läkarstudent 1/2 minut att fastställa förkylningsastma! Så jag sekunderar tipset om att gå direkt på barnkliniken bvc har ingen koll på detta. Med behandling tog det två-tre dagar så var hostan under kontroll och en vecka så var det normalt! Före det vaknade han på natten och hostade som om lungorna höll på att slitas ur kroppen... (mest hostade han nattetid)

Vår kille var förkyld och hade alla åkommor du kan tänka dit första månaderna på dagis. Till slut valde vi att hålla honom hemma tills han blev ordentligt frisk. Han var hemma från 17 dec till 8 januari och han bli ordentligt frisk och kunde stå emot dagisbacillerna bättre! Jag tror att barnen mår bra av att få vara hemma och bli friska en gång för alla när alla infektioner avlöser varandra.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 578
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 845
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar