Jaxon

Trådstartare
Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera gånger. Har endast hosta och inga andra symtom och verkar inte påverkad i övrigt. Hästen har gått på lösdrift hela tiden tills i höstas. Är ute ca 12 h per dag. Får superfint torrt hö, ej dammigt. Står på spån. Funderar på om hon är känslig för att hon inte är van med stallmiljö eller om det kan vara nåt annat? 🤔

Liknande trådar

Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: nullo-modo
·
Småbarn Min två åring har dragits med hosta en längre tid. I början hostade hon enbart direkt på morgonen när hon vaknade, och då hostade hon...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Fille
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: Freazer
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 059
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka