sthu

Trådstartare
I väntan på veterinärsvar i nästa vecka ber jag om lite input

Min ponny har under i princip hela hösten hostat. Han hostar en-två gånger när man ber honom trava första gången under ett träningspass, inget mer. Verkar inte påverkad i övrigt.

Han får numera ensilage och ca 1 kg blötlagd halm, står i utebox med spån och motioneras dagligen.

Veterinären har kollat i luftvägarna och lyssnat på lungorna utan att hitta något konstigt. Hästen verkar ju som sagt inte påverkad i övrigt, men jag är orolig ändå. Hosta är aldrig bra.

Någon som har några tankar? Vad gör jag?

Liknande trådar

Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
2 124
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 573
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 811
Senast: svea
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 557
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka