Hosta och dimma

fejko

Trådstartare
Båda mina hästar har hostat en del de sista dagarna, kan de ha att göra med att det varit extremt dimmigt och fuktigt?

Sv: Hosta och dimma

Ja, dimma kan helt klart påverka hästarna så att de hostar. Vissa är mer mottagliga än andra.

Sv: Hosta och dimma

Bakterier och mögelsporer trivs ju bra i fuktig luft och nu när det är plusgrader också. Kall, torr vinter brukar ju inte vara hosthästarnas värsta tid så, ja, det kanske hänger ihop med hosta och dimma. Ingen som vet mer?

Liknande trådar

IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
333
Senast: fejko
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Kilauea
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka