J

Jokery

Har precis flyttat hästen till nytt stall där de fodras med hö istället för Hösilage som på förra stället. Både jag och sambon är Höallärgiker så vi har snorat runt konstant sedan dess. Idag märkte jag att även Goliat (hästen) reagerade på Höet och började hosta i boxen när han åt.
Jag får självklart lätt panik eftersom att han haft lunginflamation innan och vill inte att de ska bli knas med lungor/luftvägar igen.
Vattnade lite på höet med en vattenkanna men fattar ju att de inte funkar i längden. Så... Funderar på att börja blötlägga hans hö.
Behöver bara tips på hur jag bäst går till väga?
Det är mycket hö det handlar om.. är till ardenner.

Sv: Host

Att vattna höet tar inte alltid bort dammet..
Hade jag varit du hade jag letat efter ett stall där de utfodrar med hösilage - eftersom att du och din sambo är höallergiker verkar det inte optimalt att stå i ett hö-stall.

M-oaa

Liknande trådar

Foder & Strö Nu börjar det närma sig ev. Hästköp för mig. På vissa av stallen jag kollat på så sköter man foder och strö själv. Detta har jag lite...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: Yrja
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Freazer
·
Hästvård Hästen är sen tidigare dammallergiker. Tog han i somras (12år gammal travare) och pga att han hade dåliga hovar så var hovslagaren jag...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: terrific
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 749
Senast: emptyrings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar