Z
zazzabella
Jag köpte en häst i maj, så jag har haft den ca 7 månader nu. Förra ägaren sa att denna hästen hade haft problem med hosta i vintras pga att dom hade dammigt och mögligt hö. Vilket förra ägaren sa att hon inte visste om, för att hon hade varit sjuk ett bra tag den vintern och då hade stallägaren tagit hand om hästen. Men iallafall, när jag köpte hästen visade den inga hostsymptomer på veterinärundersökningen och veterinären trodde att det var tillfälligt att den hostade i vintras pga av det dåliga höet. Nu har hästen varit installad ett tag i mitt stall. Jag har sett till att hästen har dammfritt och fin halm som strö och den äter av ett dammfritt, grönt och fräscht hö. Den är ute så mycket som möjligt och på nätterna står den i en box där det är luftigt och mycket frisk luft i ett kallstall. Som väl är visar den inga symptomer på att hosta och verkar "må som fisken i vattnet", men jag är ändå orolig att den ska börja hosta igen *hönsmamma*. Tror ni att det är någon risk att hostan kommer tillbaka eller ska jag sluta med att vara så orolig??? De andra i stallet säger att jag ska sluta att oroa mej, men det kan jag inte. Men jag har haft en foderhäst innan som hade kronisk hosta och det var inte alls kul, därför är jag lite extra orolig. Är det något mer jag kan göra för att undvika att den inte får tillbaka hostan???
Mvh Bella
Mvh Bella