T
Triax
Då var det dags att leta foder till hösten... och det ser lite dåligt ut här i området.. Har endast fått tag på hö till min häst men inackorderingen skulle det inte räcka till. Men höbonden hade mycket hösilage om vi var intresserade av det. Han sa att det var väldigt torrt, nästan som hö. Och en sån bale kunde vara öppen lääänge.
Men jag har ju hört att fodrar man med hösilage/ensilage så måste balen ta slut på 4-5 dar (eller är jag ute och cyklar?) så den inte ska bli dålig. Och att man måste vaccinera mot botulism..
Nå hur gör ni som fodrar med hösilage har ni dem öppna längre? Jag har ju bara två hästar, så en sån bale på 250 kg räcker ju ett tag..
Vet att man kan ha dem längre om det är kallt ute men det blir ju inga kalla vintrar längre här..
Har ni vaccinerat era hästar mot botulism?
Ursäkta att det blev lite långt
Men jag har ju hört att fodrar man med hösilage/ensilage så måste balen ta slut på 4-5 dar (eller är jag ute och cyklar?) så den inte ska bli dålig. Och att man måste vaccinera mot botulism..
Nå hur gör ni som fodrar med hösilage har ni dem öppna längre? Jag har ju bara två hästar, så en sån bale på 250 kg räcker ju ett tag..
Vet att man kan ha dem längre om det är kallt ute men det blir ju inga kalla vintrar längre här..
Har ni vaccinerat era hästar mot botulism?
Ursäkta att det blev lite långt