K

KLNF

Hur länge håller sig oöppnade hösilage balar? Någon som vet eller kan ta reda på det?

MVH Katja

Sv: Hösilage

De flesta som säljer med garanti brukar inte erbjuda ersättning för dåliga balar efter 1 maj året efter skörd. Allt under förutsättning att plasten är oskadad och de hanterats varsamt.

Vi kasserar eventuella kvarvarande balar när nästa skörd tas in. Foder är alltid en färskvara och med tanke på de låga priserna på grovfoder så finns ingen anledning att servera gammalt ensilage.

Nej det är det att vi har tagit eget och nu pluggar jag och då minskade antalet hästar därför...

Det är bättre att försöka sälja om man får för mycket och köpa nytt för pengarna. Pengar har normalt bättre hållbarhet än ensilage, det gäller bara att se till att de inte rymmer...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 118
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka