G

Guatemala

Jag är lite nyfiken på vad ni betalar för ert hösilage, om det är analyserat,vad det är för ts och med villka näringsvärden i så fall.

Sv: Hösilage

1,45 hemma + moms...jag kan bestämma istort sätt vad jag vill för värden på det...
det jag har nu är 69 ts 7,3 MJ 47 smrb/kg mineralvärdena är på en "höft" tyvärr.....( han lämnar in så många analyser så han anser sig inte ha råd att ta mineraler på alla.)

Senast ändrad:

Jag har en följdfråga: Varför är (om ni tycker det)hösilage bättre än hö? Måste man inte ge fler kilo hösilage än hö om man väljer det?

*ingen aning*

50 öre /kg + moms analyserat. Har inte sett analysen ännu. Pålitlig bonde som vet vad han gör. Tidigare år har värdena varit bra.

Dammar inte och mina hästar tycker att ensilage är godare. <du får anpassa givan efter TS halten så det blir mer än hö.

Torrsubstans: 63%
Smältbart protein foder: 37 g/kg foder
Energi foder: 6,2 MJ/kg foder

Råprotein: 96 g/kg torrsubstans
Smältbart protein: 59 g/kg torrsubstans
Energi: 9,8 MJ/kg torrsubstans

Betalar 1 kr/kg

Hästarna älskar det :)) :smirk:

6,1 MJ/kg foder (10,3 MJ/kg TS)
64 gr smb rp /kg foder (109 gr smb rp/kg TS)

Kalcium 1,5 gr/kg foder
Fosfor 1,4 gr/kg foder
Magnesium 0,6 gr/kg foder
Kalium 15,2 gr/kg foder

1,25 kr/kg

En i stallet som har torrt hö och vi fodrar allt hö ut på en gång och hästarna springer alla efter hösilaget och äter höet sist.

Hästarna älskar hösilage

Senast ändrad av en moderator:

Betala 1,98/kg inkl. transport. Min häst älskar det + att hon har lite dammhosta..

Ts: 71 %
Mj: 7,8
Smrp: 60
Ca: 2,2
P: 1,5

Jag tycker verkligen att det är kanon..

va inte det välldigt billigt med tanke på att du bor "i" stockholm?

Mitt är nog sjukt dyrt.. :crazy: vågar inte säga priset. :o

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 921
Senast: Görel
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt