M
Marika
Har flyttat hem hästen från skolan där jag haft henne innan. Där åt hon 11kg hösilage och 1kg hö. Vilket funkade kanon då värdet på hösilaget var toppenbra för henne! Och hon käkade upp sig och vart jättefin i hullet. Nu som sagt när jag flyttat hem henne, är det inte riktigt samma sak. Har i ett stall där dom inte har några värden på varken hö eller hösilage. Hösilaget antar jag att det inte är alls bra värden i, då det är fjolårets. Höet kan jag tänka mig är lite bättre då det är årets skörd och han tajmade in skörden bra innan det vart en regnperiod.
Ja det jag undrar över är lite hur jag ska gå till väga, det är inget alternativ att ta analys på det då jag snart flyttar igen. Men jag vill inte att hon ska gå ner i vikt nu när jag ska sätta igång henne i ordentligt arbete. Hon får nu 10-11kg hö/hösilage per dag. Funderar på att kanske köpa Hippo Alfa till henne, hade det innan och tyckte det fungerade bra. Lusern är inget alternativ, hon tål det inte. Så ja vad tror ni ?
Ja det jag undrar över är lite hur jag ska gå till väga, det är inget alternativ att ta analys på det då jag snart flyttar igen. Men jag vill inte att hon ska gå ner i vikt nu när jag ska sätta igång henne i ordentligt arbete. Hon får nu 10-11kg hö/hösilage per dag. Funderar på att kanske köpa Hippo Alfa till henne, hade det innan och tyckte det fungerade bra. Lusern är inget alternativ, hon tål det inte. Så ja vad tror ni ?