Hum alltså jag har för mig att de kan ha ett intervall på 7 eller 8 poäng så om hon är nere på blå rosett groomad och med grimma kommer hon aldrig få någon stjärna tyvärr.Hjälp, köpte ett billigt trakehnerstoföl som i och för sig har ett A på gallop men annars har riktigt fina siffror men i går fick hon en BLÅ rosett på conformation showen, dvs 3:rd premium!Frågan är om det var en slump man kan bortse ifrån eller en hint om vad hon faktiskt bär med sig? Hon är ställd 16 ggr och har två first premium så jag trodde hon skulle vara nära en stjärna men nu vet jag inte riktigt....?
Har aldrig råkat ut för en blå rosett förut. Hur hade ni tänkt? Jag hade ju alltså tänkt avla på henne.
Ang. avel så kanske testa en vända om hon har bra siffror? Risken är att du får en obehaglig överraskning med en massa A:n som ploppar upp. Jag hade dock en hingst med 12G som tog över 100 shower innan han fick sin stjärna. Tänkte lite lika där men han kom aldrig med några obehagliga överraskningar trots att jag även hade honom på ston med lite svagare confo.