Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp, köpte ett billigt trakehnerstoföl som i och för sig har ett A på gallop men annars har riktigt fina siffror men i går fick hon en BLÅ rosett på conformation showen, dvs 3:rd premium! :crazy: Frågan är om det var en slump man kan bortse ifrån eller en hint om vad hon faktiskt bär med sig? Hon är ställd 16 ggr och har två first premium så jag trodde hon skulle vara nära en stjärna men nu vet jag inte riktigt....?
Har aldrig råkat ut för en blå rosett förut. Hur hade ni tänkt? Jag hade ju alltså tänkt avla på henne.
Hum alltså jag har för mig att de kan ha ett intervall på 7 eller 8 poäng så om hon är nere på blå rosett groomad och med grimma kommer hon aldrig få någon stjärna tyvärr.

Ang. avel så kanske testa en vända om hon har bra siffror? Risken är att du får en obehaglig överraskning med en massa A:n som ploppar upp. Jag hade dock en hingst med 12G som tog över 100 shower innan han fick sin stjärna. Tänkte lite lika där men han kom aldrig med några obehagliga överraskningar trots att jag även hade honom på ston med lite svagare confo.

Ni som finns på discord - jag kan varmt rekommendera Challa's auction house. Vet inte om det är så värst imponerande utbud men auktionsförrättarna är otroligt entusiastiska och underhållande :rofl:

Jag kan sitta och titta på en för mig helt ointressant quarterhästauktion bara för att roas av deras engagemang.

Varför ska det vara så svårt att hitta trakhener och oldiesar med G+ eller VG på canter och gallop för :(
Kolla avkommor till Lily (foundationhästen) jag tror att det är hon som har allelen. Även Quinn/General -Hermione ger ganska starkt på den biten :)

Edit: på trak-sidan dvs!

Jag fattar verkligen inte hur/vart jg ska posta häst till salu i Challa's auktionshus
🙈 :o någon som kan förklara?

Jag fattar verkligen inte hur/vart jg ska posta häst till salu i Challa's auktionshus
Hmmm har inte satt mig in i det, men har du kikat på Guest Bot Instructions?

Om du vill lägga in på Dark Money tror jag att du måste vara "godkänd" först

Tack, ska söka vidare :)
Det är lite av en svag sida hos många traks tyvärr... Och när man hittar ett trevligt sto med A på canter och tvättar bort med en G+-hingst kan det ändå ploppa upp i generationer framåt eftersom de kan bära med sig den svaga allelen precis som de bär med sig en färg-gen etc :wtf:

Det är lite av en svag sida hos många traks tyvärr... Och när man hittar ett trevligt sto med A på canter och tvättar bort med en G+-hingst kan det ändå ploppa upp i generationer framåt eftersom de kan bära med sig den svaga allelen precis som de bär med sig en färg-gen etc :wtf:

Ja, det här är så himla störigt, jag har ett sto utan A som har bra siffror men som bara gett föl med A, vem jag än använder som hingst. Väntar på hennes sista-chansen-föl nu, sedan blir det de evigt gröna ängarna hos Gisela för henne tyvärr.

Du går in på bot-request och skriver ?lh Ras ålder totalGP träningsnivå pris länk typ
?lh Arabian 6months 683 Basic 15000SO https://www.horsereality.com/horses/1070308/38foal-doe-1070308
lh är LH med gemener
SO= start offer kan även skriva BO= Buy out
Är det en ras med två ord så måste det stå bindesstreck mellan mellanslag får endast förekomma där jag skrivit in dem
Inlägget kommer att försvinna direkt så det är inget som blir kvar på sidan

Hjälp, köpte ett billigt trakehnerstoföl som i och för sig har ett A på gallop men annars har riktigt fina siffror men i går fick hon en BLÅ rosett på conformation showen, dvs 3:rd premium! :crazy: Frågan är om det var en slump man kan bortse ifrån eller en hint om vad hon faktiskt bär med sig? Hon är ställd 16 ggr och har två first premium så jag trodde hon skulle vara nära en stjärna men nu vet jag inte riktigt....?
Har aldrig råkat ut för en blå rosett förut. Hur hade ni tänkt? Jag hade ju alltså tänkt avla på henne.
Har hon fått två first så ska hon inte kunna få third alls. Är du säker på att du tog hand om henne innan du ställde ut henne.

Har hon fått två first så ska hon inte kunna få third alls. Är du säker på att du tog hand om henne innan du ställde ut henne.

Ja jag är rätt säker på det eftersom jag hade premium den dagen (det var inte igår utan i förrgår såg jag nu när jag kikade) och sköter om alla hästarna direkt när jag vaknar med ett klick. Grimma har hon definitivt.

Ja jag är rätt säker på det eftersom jag hade premium den dagen (det var inte igår utan i förrgår såg jag nu när jag kikade) och sköter om alla hästarna direkt när jag vaknar med ett klick. Grimma har hon definitivt.
Något är iallafall konstigt för spannet är runt 7 poäng och då går det inte att få både första och tredje. Kör bara vidare så ska du se att hon plockar den där stjärnan tillslut :)

Du går in på bot-request och skriver ?lh Ras ålder totalGP träningsnivå pris länk typ
?lh Arabian 6months 683 Basic 15000SO https://www.horsereality.com/horses/1070308/38foal-doe-1070308
lh är LH med gemener
SO= start offer kan även skriva BO= Buy out
Är det en ras med två ord så måste det stå bindesstreck mellan mellanslag får endast förekomma där jag skrivit in dem
Inlägget kommer att försvinna direkt så det är inget som blir kvar på sidan
Det blev att se ut så här efter jag postat 😅 rätt eller tokigt?

Bifogade filer

• Screenshot_20190727-123136.webp
    Screenshot_20190727-123136.webp
    59,2 KB · Visningar: 14
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka