Horsemanship övningar

C

Carlssonnnn

Hejsan!:):)
har ni några tips på olika horsemanship övningar jag kan göra med min häst?

Sv: Horsemanship övningar

Nej, för det finns inga övningar i horsemanship.
Läs gärna de nålade trådarna samt sök i forumet.

Säger som Älgen, det finns inga sådana övningar. Gå en kurs om du vill lära dig om horsemanship, så kommer du förstå :idea:

Hejsan!:):)
har ni några tips på olika horsemanship övningar jag kan göra med min häst?

Det är svårt att skriva upp en massa här på buke men sök runt lite på googel på t.ex. de 2 lekarna så hittar du nog det du söker! Eller så lånar du en bok eller gå en kurs så kommer du säkert lära dig en massa! Tänk också på att horsemanship är en filosofi, sunt bondförnuft, inte bara massa träning på volten, använd skogen, hagar, ängar, och använd fantasin så blir träningen mycket roligar! Lycka till:D

Handlar inte horsemanship om hur man hanterar och kommunicerar med hästen då?

Förklara gärna skillnaden mellan Horsemanship och Natural Horsemanship.. ;)

Det är det båda nålade trådarna överst i forumet som jag tipsat om tidigare. Testa att klicka där direkt så kanske det funkar bättre.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För att få en flexibel häst krävs övningar som både kortar upp och länger hästens steg, enligt A-tränaren Tobias Grönberg. Här tipsar...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Genom att placera ut bommar enligt skisserna nedan får du flera lösgörande övningar i en. Det gör att du kan låta bommarna ligga kvar i...
Svar
0
· Visningar
166
·
Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: EquusCaty
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Få koll på hästens olika växlar i gångarterna och känn efter att det är ryttaren som har kontrollen. Det syftar C-tränare Åsa Enqvist...
Svar
0
· Visningar
115
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama