kolblakkur

Trådstartare
Jag vet, det har diskuterats tidigare, men nu vill jag ;) veta: Är det värt pengarna?

Hos min återförsäljare kostar det, hör och häpna: 4,10:-/kg! :eek: För det priset antar jag att hästarna skiter ut guldtior sedan :idea:

Sv: HorseHage

Har man behov av ett bra grovfoder och saknar andra möjligheter så är det värt sitt pris.
De få gånger jag använt det så har det varit ett för hästarna gott och smakligt foder som alla ätit av.
Till exempel när jag behövt stalla upp någon enstaka häst under sommaren och våra vanliga ensilagebalar är förstora för en eller två hästar i sommarvärme. Då har det varit kanon. Mer tveksamt om det är ett alternativ som är värt pengarna för året runt utfodring.

Nej det är inte värt det.Det är ofta dåligt värde på det, i reklamen så är det bra värden men när man begär det faktiskt värde på just det partiet man får så har i allafall alltid jag blivit besviken, typ 30 g smrp. Dessutom så var 30 % av balarna möglig anär jag öppnade dem. Finns massor med bönder som säljer småbalshösilage på typ 30 kg med mkt bättre värden.
Gå in på www.hastnet.se och gå in på hömarknad så hittar du många.

Okej, då gör jag såhär: Har Horsehage som akut back-up. Får leta småbalar någon annanstans i första hand.

Kraffts Mix kan vara ett alternativ. Har dock ingen aning om priset i jämförelse med Horsehage. Plus att mina kräsna damer inte äter det.
Men det kan fungera väldigt bra som enda grovfoder om nöden är framme.

Granngården här tar samma pris för Mix som för "rent" lusernhack, dvs ca 6:-/kg...

INTE värt pengarna! :crazy:

Men det kan ju självklart skilja mellan olika butiker! :)

Nej, definitivt inte värt pengarna. Oftast är det ok foder men jag har haft balar med mögel och stora jordklumpar i, och det har hänt mer än en gång.

menar du att det varit jord och mögel i HH??
Vad säger leverantören om det?

Nu var det visserligen inte HorseHage utan Horsegrass jag köpte förra våren... Jag råkade ut för ett flertal balar med mycket jord i, det riktigt rasslade när jag hällde hösilaget i HayBaren.
Jag fotodokumenterade och mailade till tillverkaren, men fick inget svar. Balarna fick jag byta till nya i foderbutiken.

Immer

Jag har bara bra erfarenheter av Horsehage,så jag skulle säga att det verkligen är värt pengarna!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka