Horse Saver

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 908
M

moonlightgarden

Horse Saver är ju ett täcke som är omdöpt, någon som vet vilket namn det hade tidigare?
Funderar på att köpa ett av deras regntäcket, för det har både boggväck och har lite högre hals, vilket jag vill ha eftersom att min lätt får boggskav.
Finns det någon som vet hur dom täckena sitter på hästar som är lite smalla om boggen?

Sv: Horse Saver

Min häst har normal/bred bog och det sitter bra, vet ej hur det sitter på en med smal tyvärr...

De sitter UTMÄRKT.

HorseSaver har ju hetat HorseSaver i i alla fall sex år, däremot köptes de upp och bytte 'tillverkare' för några år sedan och då ändrades designen radikalt. Lika bra är det dock än.

Tillbaka till passformen, de har OTROLIGT reglerbar bog. När 1½åriga unghästen skulle ha täcke så var det ju som förgjort att hitta något tillräckligt smaaaalt i bogen men samtidigt tillräckligt långt i ryggen. Ett HorseSaver satt PERFEKT och 'följde med' när hon växte, tills hon växte ur rygglängden. Faktum är att sett till bogen så passade ett 115 cm HS över bogen både på henne (då en tanig liten unghäst med SMAL bog) som på valacken (vuxen arab, inte världens mest bogbreda men rejält mkt bredare än lilltjejen, och normalt en 125:a i storlek).

Så, kan VERKLIGEN rekommendera det, det är ett av FÅ täcken jag hittat som verkligen sitter bra i bogen. Dessutom är det bra mot bogskav eftersom bogvecken är RÄTT placerade (tillräckligt långt fram).

Jag köper inte andra täcken längre faktiskt, bara HS.

Okej, vad bra. Precis sådant svar jag var ute efter :)

Tack så mycket!!!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Emma-pemma
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar