Hormonrubbningar ???

gylle

Trådstartare
Har ett sto som blev betäckt för 2 år sedan, tog sig inte men satte stor fölmage (skendräktig?) ingen mjölk eller dyl. Problemet är att fortfarande så har hon denna stora fölmage och har blivit mkt tjurigare än innan. Hon är i full tävlingskondition rids mkt, går även i skrittmaskinen varje dag, och har nu legat på hårdbantning i foderväg i 1½ år, står på spån. Men magen vägrar försvinna, ser högdräktig ut (smal för övrigt så hon är inte jämnfet överallt) Träffade en stor uppfödare i helgen på tävlingar som trodde att hon kunde ha fått någon hormonrubbning han tyvärr inte prata ordentligt med honom så nu undrar jag har någon annan varit med om detta ? Hur kollar man det, blodprov ? Hon blev sprutad 2 ggr pga klyddig brunst när hon betäcktes, kan det bero på detta iså fall? :confused: :confused:

Verkligen ingen som varit med om detta ? Ingen som vet hur man kollar upp det ? Min ordinarie veterinär har semester denna vecka så därför kan jag inte ringa henne nu och höra

Hemskt att skriva detta, men är hon frisk??? Det är väl inte en skimmel, över 10 år?
Det kan i och för sig röra sig om ämnesomsättningsrubbning, men då brukar de rasa och öka i vikt med några veckors mellanrum...din verkar ju vara stabil.

Liknande trådar

Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 984
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering Jag har chans att ge min häst lite sällskap i hagen. Vilket jag så klart helst vill, men det finns ju så klart lite bekymmer... Ska...
2
Svar
35
· Visningar
4 046
Senast: mackan
·
T
Hästvård Om jag säger; - Hältor som kommer och går (oftast samma framben) ca 1-2 ggr per månad och som varar mellan 1-3 dagar åt gången. -...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: thekid
·
Foder & Strö För 2 veckor sedan så fick min häst diagnosen "inflammation i hovarna" av våran distriktsveterinär. Hästen hade betett sig konstigt i ca...
Svar
6
· Visningar
2 713
Senast: sajelka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka