Det som har fungerat för hans del är att bygga upp honom så han orkar att ta i ordentligt så jag skulle jobbat mkt med dressyren så han verkligen går fram för skänkeln och att ahn orkar jobba ordentligt..
jo, vi tränar ganska mycket nu, men ingen tränare för tillfället då ridbanan inte tillåter.. han går i form hela tiden i skritt, och går undan skänkeln (om jag rider på banan och riktigt
tränar använder jag sporrar, min tränare tipsade om detför hon tycker att mina skänklar hålls bra på plats så jag klarar av att ha ett par sporrar (de är ju korta och runda) men det är ju högst två gånger i veckan jag rider riktigt så (rider ordentligt på banan barbacka oxå, och då vill jag ju inte ha sporrarna på) jamen iallafall, nu har han börjat gå i form i trav oxå!!!! och han går nog undan skänkeln i alla gångarter. men ännu är hans kondition inte den bästa......
Gillar han att hoppa?
löshoppade honom i förrgår, han hoppade upp till 90 cm ! det från galopp och trav, men mest galopp :smirk: han ¨så nog ut att gilla det, jag behövde inte springa efter honom så mycket,
Har han hoppat mkt?
han har varigt ridskolehäst, och jag har bara hört av en som red honom där förr, att han har varigt med på någon klubbtävling, hindren var väl 60-70 cm? och han kom sist alla gånger men det berodde tydligen på att han är så svår att rida..(många fick inte ens honom i trav på volt) så han var en svår eller hmm mycket lat häst... men nu är det fart i honom!!!
Annars kanske löshoppning kan vara ett alternativ tills han "kommer på" att det faktiskt är riktigt kul.
jo jag skall försöka göra det en gång i veckan
de är ju så grymt kul!
skall ta med kameran och fota någon dag då jag hoppar honom då det är ljust!
Så pjaa, mkt bommar och lydnad men samtidigt träna upp styrka och kondition+bantning kommer nog att göra susen..
joo-o styrkan behövs ännu, tränaren sade att 50 kg skall bort! nu är kanske 10 kg borta.. så 40 kvar!
vi bantar på vi bantar på..
Men hon som hjälper dej med dressyren kan inte hjälpa dej med hoppningen också?
jag har tänkt att köra honom i transport till tränarens stall några gånger under vintern, hon har en stoor fiin manege
och hoppa där, men fler gånger än så blir det inte på ett tag iallafall..
Hoppas det går bra!! TACK