Hopptävling?!

N

naad

Vad behöver man om man skall starta i en hopptävling om man är med utan tävlan? (går det?)

Sv: Hopptävling?!

Vad menar du med "behöver" vilka papper? Om nu klubben tillåter att man är med utom tävlan så beror det väll på vilken status tävligen har.
Om det är lokalt behöver du ju vaccinationsintygg, ryttarlicens (lokallicens eller högre) och gröntkort (mättintyg om det är en ponny)
På regional o över behöver du dessutom hästlicens och junior/senior licens.

Vilka nivåer finns det på tävlingar?
Är det först klubbtävlingar, sen lokalt och sen regionalt?
Måste man s.a.s. kvala in till respektive nivå?

du behöver inte kvala för att få va med på en lokal eller regional.

Har du licens så är det bara att välja och vraka.

Klubb = medlemshoppning
Lokal = Lite större tävling för lokala klubbar
Regional = Får vilka som helst oavsett klubb eller avstånd till tävlingen komma på.
Banorna blir svårare och det är högre höjder att välja på (oftast)

Rätta mig om jag har fel.

:cool:

Fast även på lokala får man åka hur långt man vill. Man FÅR ju åka från malmö till jokkmokk och tävla en lokal om man vill, men det är nog inte så många som gör det ;)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under dagarna tre har Värnamobygdens Ryttarförening, VBR, stått värd för en hopptävling invid Sörsjön där tävlingsklasserna var från...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Värnamobygdens Ryttarförenings årliga hopptävling med över 600 starter. Förberedelserna har varit intensiva men...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka