Hopptävling på island..

dragonjannike

Trådstartare
hej... jag undra vilken höjd det var dom tävlade i när den grenen fanns... vet inte om dom har tagit bort den eller inte men den har funnits...
vill veta vilken höjde de va dom tävlade på... om nån vet då :P

Senast ändrad:
Sv: Hopptävling på island..

Jag var med och byggde terränghoppningsbanan (terräng var officiell europamästerskapsgren på 80-talet, banhoppning har mig veterligt aldrig varit det) 1985 och då var hindren mellan 60-90 cm. Och de flesta helt fasta ;)

Det här Vikingahindret hängde sedan med ett bra tag :)

gylfi.jpg

Ekipaget heter Katarina Halovanic och Gylfi. (...som jag tyckte var det läckraste som gått i ett par hästskor...:love: )

Vad härligt det ser ut.... :bump:

Det är lite synd att den grenen är borta nu....hade passat mig och Joddan :p Den lilla snuttan har ju jobbat som ridskolehäst och var bäst på banhoppning,dock ej tillräckligt bra för en satsande 12 åring i denna gren :( .Tur för mig iallafall. :love:

// Åsa

Är grenen helt borttagen?? Vad synd...

Varför togs grenen bort? Tycker islandshästtävlingar är alldeles för ensidiga :cry:
Kan man påverka detta överhuvud taget??

Grenen i sig är helt borttagen ur FIPO. Jag vet endast en tävling per år i Finland som har kvar terränghoppning (och det är 50 cm).
Vallfari ordnade däremot en dressyr och hopptävling för islandshäster (helt innofficiell däremot) på Berga nyligen.
Grenen togs bort då det sällan fanns tillräckligt många anmälningar för att fortsätta arrangera den. Folk blev mer och mer rädda om sina hästars ben och hoppade inte så mycket med sina hästar.

/Malin

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: Nota
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 612
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar