hopptävling första gången 20 november :)

B

Bubblaan

Jag ska tävla första gången den 20 november! hoppas det går bra, men det tror inte jag för jag tycker det är läskigt att hoppa (fast roligt) och hästen är ganska nervös av sig (arab) så om någon har nåt tips så skulle jag bli jätteglad:) :D

Sv: hopptävling första gången 20 november :)

lycka till! började min karriär som storhäst ryttare på arab, vilket jag tyvärr ångrar. var en nervös typ som det mest var 50/50 chans att komma runt eller ej. men med ett glatt humör så ska du se att du lyckas övertyga pållen att det är kul och ofarligt.

Jag har också samma problem, nervositet! jags ka tävla för första gången nu i vinter och jag rider på en väldigt pigg arab. :crazy:
Men någon gång måste ju vara den första! ;)

Ett bra råd!
Positivt tänkande och framförallt ha kul!!!

Vad som avgör vad som är bra eller inte bra de avgörs på många faktorer, Att bli placerad behöver ine betyda att det har gått bra och andra sidan så kan öven en runda med lite rivningar och något stopp vara en bra runda, allt beror på förutsättningarna mellan häst och ryttare.

Och som ovan tävlingsryttare och ev häst så ska man bara ge sig ut och ha roligt, oavsätt hur det går (för det är alltid så att något går bra och det ska man glädjas över!).

Lycka till på din första hopptävling!

Viket sammanträffande! jag ska också tävla en 20/11!:)
Har en knepig ponny men jag gör som de andra sagt..positivt tänkande.:D
Om jag blir nervös brukar jag bara tänka det som en hoppträningsbana...!:crazy:

Om det är något hinder jag tycker e läskit så brukar ja tänka "vad är det värsta som kan hända..." :D Funkar för mej :p

Hoppas det går bra! :banana: Jag ska nog (om det inte är allt för pissigt väder) hoppa en CR i morgon (80-90 troligtvis, håller på att öva upp höjdkänslan). Jag är som du, har en skräckblandad förtjusning för att hoppa.

Men med positivitet i kroppen spelar det ingen roll hur det går, man får ta det som en träning! Lycka till!

ja tack för alla svar!!! (lät konstigt??) Jag är Bubblaan egentiligen men glömde lösenordet o fattar inge av dom där länkarna i mejlen man får :S men jaja det här är jag! :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur