Hoppstövlar

Sv: Hoppstövlar

Har beställt ett par stövlar från De Niro, har inte fått dem än så kan tyvärr inte visa bild på dem. Min kusin har ett par som jag provat och de sitter bra. Både hon och jag har smala ben och dessa stövlar sitter bra på båda oss. Dragkedja och finns både med och utan snörning.

Brukar finnas en till italieanare som har en svensktalande kvinna med sig. Marco talar ju svenska men den här mannen talar bara italienska och en del engelska. Har för mig att stövlarna han har hette Pioneer förr , för har ett par shortchaps som är ett par år gamla nu och på dem står det Pioneer och dessa är inhandlade av den här mannen. Har deras visitkort någonstans, återkommer med den bara jag hittar den ;)

Ja alltså jag vet mkt väl vem jag handlar shortchaps av och har också deras kort, det var inte det jag undrade över.

Utan min fråga var just om det möjligen var samma tillverkare till de stövlar som Equipe återförsäljaren säljer här i sverige iom att de går just under samma namn.

Nej menade inte alls så.
Har själv undrat om det finns två Pioneer. För på sista paret jag köpte saknades pioneermärkningen ( köpte dem på strömsholm), men det var samma försäljare som tidigare år.

Jag har stövlar från JW. Dyra men de enda som verkligen sitter som smäck på mig. Och du vet ju hur smal jag är... ;)
Dragkedja bak.

23688857.jpg

21984553.jpg

Jag har ett par Parlanti, dom är måttbeställda o sitter som smäck.
Var lite osköna i början men nu älskar jag dem, dock får man inte gå upp ett gram i vikt då stasar stövlarna på en gång, får blodstopp i benen känns det som.
nackdelen är väll at dom är onödigt dyra (7000:-)
o min kompis har ett par som blivit slitna väldigt fort, men jag tror hon har mjukare skaft + att hon rider fler hästar än vad jag gör..

Jag har bruna Parlanti och det finns inte olika mjuka/hårda skaft. De blir väldigt fort slitna på insidan, men är ju jättefina. Annars är det precis som ngn redan nämt, lite obekväma i början. Jag har brun Whitacker hjälm och tycker det är fint ihop.

Min dotter har svarta Tretorn, som hon och alla jag träffat på älskar från första stund. De är ju mkt mindre ömtåliga, passa precis åt en slarvig tonåring. Hon har GPA hjälm och det är en bra matchning, både GPA och Tretorn känns för "ungt" för mig.

Du har ju svart hjälm och fin svart kavaj från Pikeur, eller hur? Svarta Parlanti skulle vara jättefint.

Föresten, FT, vi har köpt en till häst! f.2004 e Solitaire(Voltair-Libero H) mamman är en Harcos(Narcos ll fransk hingst-Le Mexico) kolsvart sto som bör bli 165-166 när den är klar. Mkt vacker häst.:laugh:

Ja jag har en JW hjälm o en pikeurkavaj, allt i svart.

Tretorn har jag provat lite snabbt men gillar dom inte.. jag kanske är för vuxen för dom jag med ;)

vad kul med ny häst, finns de bilderpå hemsidan?

Nej inte än, du har väl märkt hur duktig jag är på att uppdatera:D

Ja, det är samma tillverkare. Har själv ett par Pioneer stövlar som jag köpt av Susanne.:)

Skriver så jag hittar tillbaka , letar också efter nya snygga stövlar.

Jag har ett par Petrie (tyvärr ingen bild) vanliga svarta läderstövlar, måttade så de sitter som en smäck :bow: Tävlar även dressyr i dem.

Sedan har jag ett par Tretorn Falsterbo GTX, som jag faktist fick av dem (kul och underlig historia varför). Helt underbara att rida i! :love: dock är de för korta då jag mäter 53 cm upptill knävecket och dessa är normalt höga skaft. Gratis är gott, så jag ska inte klaga :banana:

Har inte läst igenom allt, men kan iallafall nämna Mountain Horse Surpreme High Rider. Supersnygg ridstövel enligt mig, hög komfort och allmänt bra :)
MountainHorse%20Supreme%20High%20Rider.jpg

/Olivia

Eftersom du inte gillade Tretorn så skulle jag rekomendera Pioneer.Väldigt smala i benet.Jag har näst smalaste modellen.Tänk på att de Italienska stövlarna är 1-2 storlekar mindre än våra.Jag har 37 i mina pioneer och 39 i Tretorn.Brukar ha 38-39 i skor...:)

Tretorn stövlarna

Pioneer stövlarna

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 045
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 463
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka