HOPPSCHABRAK, Vilket märke är det värt att lägga pengar på?

Sv: HOPPSCHABRAK, Vilket märke är det värt att lägga pengar på?

Okej tack!
Ska kika mer nästa gången, vilket är idag!
Har dock aldrig sett märket på affär!
Ska bli spännande! 8)

Som sagt Mias är ett jättevanligt märke som funnits i många år. de flesta affärer har iaf några Mias schabrak hemma för det mesta:) Skitbra kvalitet. Har flera stycken som ser som nya ut i princip efter mycket användande i flera flera år. Inte tappat varesig färg eller form!!

Eftersom ingen annan tipsat om det en så måste jag säga z-täcket. Deras schabrak är lite "glansiga" i materialet och ser finare ut en vanliga. De blir inget urtvättade eller noppriga alls utan håller sig verkligen fina! Och då är jag inte heller så noggrann med hur jag tvättar dom:P Man beställer dom enkelt på internet och väljer färg på själva schabraket, kantbandet och passpoalen(stavas?) :) Finns dock kanske inte lika många färgalternativ som endel andra med riktigt stora färgval.. Inte så dyra, kostar väl ca 350 kr eller nåt om jag minns rätt!

Håller med föera av er och rekomenderar starkt mias RS. De sitter väldigt bra och håller färgen. Mitt första Mias-shabrak fick jag för snart 10 år sedan och det är fortfarande i nyskick. Jag älskar dem verkligen. Ett av dem är broderat på båda sidor och det har hållit sig väldigt bra också. Tänkte införskaffa ett tävlingsshabrak till min nuvarande flicka då hon inte har något eget, och jag tror det också blir ett mias. Jag ska bara komma på hur det ska se ut : ).

Mitt absolut bästa är Schockemöhle :) Älskar deras grå med orange kant! Annars har jag också använt Mias och Lamicell

Är det bara jag som tycket att Mias schabrak är lite "tråkiga"? Dom har mycket bra kvalite och är väldigt prisvärda men som tävlingsschabrak hade jag tyckt de var lite för enkla :) För mig är de mer perfekta vardagsschabrak!!

Jag tycker Schockemöhle är snygga och sitter väldigt bra på hästen. Sen är det inte ett jättestort märke på själva schabraket och det kanske man gillar eller inte..

John Whitaker schabrak ligger också väldigt bra på hästen och är väldigt snygga :)

JW schabraken känns lite bortglömda?! Synd för jag tycker riktigt bra om de!! :)

schokemöhle , HELT KLART !

Jag är för mycket neutrala färger, ex vit, beige, grått

Anväder mig av svelands schabrak, modern horse schabrak, pessoaschabrak delvis..

Dessa har varit väldigt hållbara och tåliga!

Färgmässigt bleks allt, men syns mer eller mindre beroende på färgen du valt!

Lycka till:)

Senast ändrad:

Nej, det är inte bara du. Jag tycker också att Mias är lite tråkiga:P Har ett par som ja bara använder hemma. (No offence:P)

Ingen som har nån bild på nåt RG?

Z-täcket kan jag hålla med om. Både deras schabrak och täcken är i jättebra kvalité!!

Billiga är de också. Tror att de har schabrak från 275 kr:)

Själv har jag ett schockemöhle som jag är sådär nöjd med. Har dragit ihop sig i kanterna...mindre snyggt! Men används ändå bara hemma!

Bildgoogla på RG så får du upp massa bilder:angel:

Visst är dom! Håller många år=)

Hittar lite bilder på RG (ser fina ut!) men inga återförsäljare, vart kan man hitta dom?=)

Skicka ett PM kan jag säga var du kan få tag på RG schabrak. Tänk på att det är väldigt lång leveranstid om du ska sätta ihop ett med egna färger:idea:

Annars har du ju Anna Scarpati, Esperado eller Christina Sport som är lite billigare fast samma stuk, och finns på många ställen!

Har pm:at:) Väntetiden gör inte så mycket just nu, då kanske min nya sadel hinner komma samtidigt ungefär, bråttom verkar de ju inte ha med den iaf:angel:=P hehe.

Schockemöhle tycker jag är bra för sitt pris!
Hade en bild;
29941001.jpg

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 169
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 208
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30