Hoppschabrak -Hot or Not?

Sv: Hoppschabrak -Hot or Not?

de kortare modellerna avskyr jag Så himla FULT !!!!!

Det ska vara "stora" shabrak. Equiline är toppen :D

Inte hoppschabrak.
Gillar dem inte alls utseendemässigt.

jag anser att för att hästarna ska passa i hoppschabrak (ffa amerikanska) så måste dem vara rejält slimmade. annars ser dem ut som tunnor...

där håller jag med!!! (men jag har slimmat fullblod, så det e ok på henne)

(eller HADE, innan jag åkte på semester :angel:)

KL

Hopp är HOT på en slimmad häst, precis som någon skrev. Men det får inte heller bli för kort, och det måste sluta bakom sadeln!!!

Till feta eller kraftiga hästar ska det vara snygga framskurna allroundschabrak! Typ modell JW eller Lami Cell... :D

Diana

KL

Snyggt på vissa hästar med hoppschabrak men jag föredrar ABSOLUT längre modeller. Det är såå snyggt. :love:

NOT!
Jag gillar inte hoppschabraken. Då kan man ju lika gärna skita i att ha schabrak alls, hade nog sett bättre ut.

Notnotnot ! Allround är mycket snyggare. Ska man ha hoppshabrak ska man ha en häst av en ädlare modell annars ser det lite knasigt ut. Som någon annan beskrev det ; "Hästen ser ut som en tunna" :p

INGA Kort-korta schabrak här inte... Equilines modell som de flesta har i alla fall i någon färg är nästan gränsfall. Allround är snyggast..

Jag tycker om (och har) bägge modellerna.

Helt klart allround...hästarna ser så feta ut i korta hoppschabrak...om man ser på hästar ute på tävlingar så verkar hoppschabraket vara helt ute:p

*KL*
NOT! Skulle aldrig ha ett hoppschabrak, har alltid allround.
har fått för mig att det dessutom är skönare för hästen, för kanten längst ner på sadern (vid stropparna där man spänner sadelgjorden) kan nog ligga och nypa om man har kortare schabrak. Men som sagt det är bara som jag fått för mig!

Hoppschabraken kanns lite "ute". Jag gillade dem for ett par ar sedan men inte nu langre.

Hoppschabrak är snyggast!!! I alla fall om man har en hoppsadel har man en allround kan det vara fint med ett allroundschabrak. :banana:

HA! Där har du ju hjälm!

.... var min första reaktion. Sen kom jag ju på att jag ser att du är nere på framhoppningsbanan...

*kl*
Jag tycker det är snyggt med hoppschabrak, dock inte de überkorta som typ bara ligger över ryggen :p En tjej jag känner hade ett sånt med brodyr (hästens namn) på sin ganska runda C-ponny, det såg inte klokt ut, textan syntes bara uppifrån :rofl:

De här halvlånga modellerna har jag några av.

Haha, jaa, precis! Sen har jag ju faktiskt alltid hjälm när jag hoppar. :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar