Sv: Hoppsadel

Hej!
Har själv ett halvblod på 1.75 med hög manke och rak rygg... Fick hjälp i stallet då jag flyttade dit eftersom det varit problem med sadlar innan.
Här kommer en lista på sadlar som passar sådana hästar;
Passier
Kieffer
Albion
Frank baines
Morris and nolan (gold collection)
Crown (billigare än de andra)

Viktigast är att de har cut back, så de passar manken - men alla passar hästar med rak rygg.

Mvh Angelica

på min stora kille med hög och lång manke ligger det en Amerigo CC:love:
den ger mer stöd än det ser ut eftersom man hamnar i superbalans... men håller fast dig, det gör den inte.

Tack för hjälpen allihop, har nu hittat en sadel till min häst och den ligger kanon. Det blev en kieffer donau som många tipsade om och den är verkligen urskön.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka