Hoppsadel till smal häst med markerade bogblad

C

Calleigh

Hej!

Behöver tips på en hoppsadel till en smal 3-åring, halvblod/fullblod, ca 165 cm.

Han har en markerad manke och ffa mycket markerade bogblad, dvs sadeln får inte vara allt för framskuren, för då hamnar den ovanpå bogbladen. Han är kort i ryggen (140 i täcke) och lite överbyggd (växer!) Har tyvärr inga bilder!

Någon som har samma hästtyp och har hittat en lösning? :laugh:

Sv: Hoppsadel till smal häst med markerade bogblad

har en amerigo alto till min häst som är 75% fullblod och som din i kroppen, gjord för de typen av hästar. dock kanske lite dyr för en treåring..

Tack för svaret!

Finns Alto som hoppsadel också? Eller är det bara dressyr?

jag har den som hoppsadel:)

Aha! Jag hittar bara info om Alto som dressyrsadel, så jag trodde att den bara fanns som dressyr.

Är din specialbeställd? Har du haft den länge?

mm okej.. men den finns iaf;)

ja det är den, jag har haft den i ungefär ett år.

har en frank bains till mitt fullblod. ligger kanon på honom men min rumpa klarar inte några längre ritter i den dock.:D men jag hoppar mäst bara i den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 348
Utrustning Hej! behöver verkligen hjälp att hitta en passande sadel till min unghäst, han är nu tre år, och nu under inridning, sadeln jag haft...
Svar
5
· Visningar
1 734
Utrustning Jag vet inte vilken ras min häst är:o Och det är viktigt! iallafall om man får tro det här oerhört seriösa företaget;) Följande...
2
Svar
21
· Visningar
2 094
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?