Åh nej, jag kommer aldrig hitta en passande sadel!

Sv: Åh nej, jag kommer aldrig hitta en passande sadel!

*knapplån*

Måste bara tilllägga - angående detta med annonser som säger "sadeln har legat på...". För att den informationen ska vara intressant måste man ju veta att 1) den legat BRA på den typen av rygg 2) att den som kontrollerat hur den ligger VERKLIGEN vet hur detta ska bedömas.

Och med pessimistisk/realistisk kännedom om allmänna kunskaper i sadelinpassning måste jag säga att det är ingen information jag litat på...

Sv: Åh nej, jag kommer aldrig hitta en passande sadel!

Där har du ju en poäng!
Det är inte hälften av alla ryttare som säkert kan säga att sadeln passar och en stor del av de andra visar sig vara ute och cykla.
Köper jag en beg. sadel så ser jag det som en chansning (om jag inte kan prova den) och i värsta fall får man ju sälja den igen.
Det enda man kan göra är ju att be om så mycket information som möjligt och hoppas att svaren man får är med sanningen överrensstämmande.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Hej! Har lite funderingar kring sadlar då jag har lite tankar om min Eqiupe Expression sadel skulle passa en maxad D ponny? Ganska...
Svar
5
· Visningar
1 950
Utrustning Hej alla! Jag behöver lite tips på hoppsadlar som skulle kunna passa mig och min unghäst. Jag tror att det optimala vore en...
Svar
1
· Visningar
1 900
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka