Hoppsadel hööks

Lovai

Trådstartare
Jag undrar om någon har eller har provridit Claridge house hoppsadeln från hööks, den för 3999 alltså, isånafall vad tycker ni om den?

Jag har en sån. Köpte den begagnad för sex år sen. Tog den till en sadelmakare som fick kolla den och bytte ut syntetfyllningen (den var helt ihopklumpad på olika ställen i bossorna) till ull istället. Jag tycker att den funkar bra till det jag har den till, dvs hoppning nån gång då och då. Det jag gillar med den är att den inte har gigantiska knästöd, avskyr sånt. Den är förhållandevis lätt att lyfta, hade en Prestige innan och den vägde mer. Jag har känslan av att man sitter lite ovanpå sadeln (istället för i sadeln) och det passar mig ganska bra. Så jag är nöjd med den.

Du får vad du betalar för. Tänk på att lägga på en omstoppning på sadelns pris, de rekommenderar själva att sadeln stoppas om innan användning vilket jag tycker säger mycket om dess kvalité.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar